آمازون در حال ساخت تراشه ای برای پردازش های هوش مصنوعی می باشد

کمپانی بزرگ آمازون در صنعت بلند گوهای هوشمند از دیگر رقبا پیشی گرفته است ، آمازون از دستیار صوتی الکسا که از هوش مصنوعی قدرت گرفته است در محصولات خود استفاده کرده است .با این حال دیگر شرکت ها از جمله گوگل و اپل نیز محصولاتی مشابه اسپیکر هوشمند الکسا راهی بازار کرده اند ولی فروش اسپیکرهای آمازون از رقبا بیشتر بوده است . اسپیکر هوشمند الکسا این امکان را به شما می دهد در خانه بسیاری از کارها و فرمان هارا از طریق صحبت کردن با اسپیکر هوشمند الکسا انجام دهید .

البته این دستگاه روی تبلت ها ، تلویزیون ها و دیگر دستگاه ها متصل می شود . اما چه چیزی باعث می شود که این دستگاه با دیگر دستاه های داخل منزل متصل می شود ؟

این دستگاه ها برای اینکه بتوانند با اسپیکر هوشمند الکسا در ارتباط باشند و فرمان هارا اجرا کنند نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارند تا بتوانند دستورات را پردازش کنند ، آمازون به وسیله ی سرورهای ابری خود این اطلاعات را دریافت می کند .

بر اساس گزارش های منتشر شده شرکت آمازون قصد دارد تغییراتی در تکنولوژی خود دهد . در این گزارشات گفته می شود آمازون در حال توسعه ی تراشه ای می باشد که به وسیله ی این تراشه پردازش هایی که در هوش مصنوعی الکسا که به وسیله ی صحبت کردن کاربر انجام می شود را به صورت آفلاین و همچنین با سرعت بیشتری ارائه کند.

آمازون ابزارهای لازم برای رسیدن به این هدف را دارد ، شرکت آمازون در سال ۲۰۱۵ یک شرکت اسرائیلی که در ساخت تراشه فعالیت می کند را به قیمت ۳۵۰میلیون دلار خریداری کرده است . همچنین آمازون در سال گذشته شرکت Blink که در زمینه ی دوربین های دیجیتالی امنیتی خانه فعالیت می کرد را با قیمت ۹۰ میلیون دلار خریداری کرد . آمازون به وسیله این شرکت توانست دوربین ابری  (Cloud Cam) خود را راهی بازار کند . در حال حاضر آمازون قصد دارد قدم خود را فراتر بگذارد و در زمینه ی تولید و طراحی تراشه فعالیت کند  .

با این حال الکسا به عنوان یک تجارت و کسب و کار بزرگ برای آمازون محسوب می شود . همان طور که می دانید شرکت آمازون برای ارائه ی دستیار صوتی خود به بازار با آمازون اکو شروع کرد، در حال حاضر دستیار صوتی آمازون بر روی دیگر دستگاه ها نیز وجود دارد . اما آمازون در اقدامی میخواهد عملکرد محصولات خود را با کاهش زمان پاسخگویی بهبود بخشد و با دیگر محصولات بازار از جمله دستیارصوتی گوگل و اپل سیری در رقابت باشد .

فعلا مشخص نیست که آیا پردازش فرمان های کاربر بصورت آفلاین امکان پذیر می باشد یا خیر ، اما برخی از کارشناسان معتقد هستند که دستیار صوتی الکسا نمی تواند بدون اتصال به اینترنت پردازش های لازم را انجام دهد .

منبع liliputing

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست