انویدیا مخالف اجرای ویندوز بر روی پردازنده مبتنی بر ARM است

شرکت بزرگ مایکروسافت مدتهاست به فکر اجرا کردن ویندوز 10 روی پردازنده ی ساخت کوالکام اسنپدراگون 835 با معماری ARM است ، با همکاری های لازم مایکروسافت با شرکت کوالکام گویا قرار بود که در هفته های پیش رو مایکروسافت اولین ویندوز خود مبتنی بر پردازنده ی اسنپ دراگون 835 با معماری آرم را رونمایی کند . با این حال ، فودزیلا گزارشی را منتشر کرده است نشان میدهد شرکت مایکروسافت برای اجرای ویندوز 10 بر روی پردازنده های مبتنی بر آرم فقط با شرکت کوالکام همکاری نداشته است ، ابتدا از شرکت انویدیا در خواست همکاری کرده بود .

شرکت انویدیا در گذشته سابقه همکاری با شرکت مایکروسافت برای اجرای ویندوز روی پردازنده مبتنی بر ARM را دارد ، با همکاری های لازم انویدیا درآن زمان ویندوز 8 RT معرفی شد و این محصول چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت . با توجه به عدم موفقیتی که انویدیا با ویندوز RT روبه رو شد ، انویدیا با توجه به عدم علاقه کاربران پیشنهاد شرکت مایکروسافت برای ویندوز 10 را کاملا رد کرد .

در حال حاضر شرکت نویدیا تمرکز خود را روی بخش های دیگری که در بازار طرفدار دارند گذاشته است ، برای مثال میتوان به پردازنده هایی که شرکت انویدیا برای خودروهای خودران ساخته است اشاره کرد . اما فودزیلا گزارشی را ارائه کرده است که اگر شرکت مایکروسافت با ارائه ی ویندوز 10 مبتنی بر ARM به موفقیت برسد ، شرکت انویدیا به احتمال زیاد به بازار پردازنده های کامپیوترهای شخصی برگردد . همچنین فودزیلا پیش بینی میکند که شرکت سامسونگ در آینده با پردازنده ساخت خود با نام اکسینوس که به نظر میرسد کارایی های لازم مانند پردازنده های کوالکام را دارد میتواند از به یک از رقیبان پشتیبانی کننده از ویندوز 10 مبتنی بر آرم تبدیل شود .

با توجه به اینکه شرکت مایکروسافت اولین باری نیست که برای اجرای ویندوز روی پردازنده های مبتنی بر ARM تلاش میکند ، پس مایکروسافت نه تنها باید مشتریان خود راضی باشند بلکه باید شرکای تجاری خود نیز راضی باشند .مایکروسافت در هفته های پیش رو ویندوز 10 مبتنی بر پردازنده های ARM را معرفی میکند .

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست