تعداد اپلیکیشن های اپ استور برای اولین بار در سال گذشته با کاهش روبرو شد

شرکت تحلیلی Appfigures  طبق بررسی هایی که انجام داده است ، در گزارشی اعلام کرده تعداد اپلیکیشن های سیستم عامل IOS در فروشگاه اپ استور در سال 2017 برای اولین بار کاهش چشمگیری روبرو شده است . طبق آماری که به دست آمده تعداد اپلیکیشن های سیستم عامل آی او اس به میزان 2.1 میلیون رسیده است ، در حالی که این میزان اپلیکیشن موجود در اپ استور در اوایل سال 2017  به میزان 2.2 میلیون براورد شده بود .

اما کاهش بسیار زیادی از اپلیکیشن های اپ استور می تواند به دلیل تصمیمات شرکت اپل در سال 2016 نسبت به حذف اپلیکیشن های قدیمی که آیفون های جدید آن ها را پشتیبانی نمی کند .همچنین شرکت اپل با معرفی آخرین نسخه سیستم عامل آی او اس اپلیکیشن هایی را که بر پایه معماری 64 بیتی توسعه داده شده بودند را از اپ استور حذف کرد .

شرکت اپل نه تنها اپلیکیشن های قدیمی را از اپ استور حذف کرد بلکه بسیاری از اپلیکیشن هایی از جمله آنتی ویروس و برخی از اپلیکیشن های بی کیفیت که کاربران علاقه ای چندانی به این برنامه ها نداشتند را از اپ استور حذف کرد . علاوه بر این ها ، بسیاری از توسعه دهندگان آی او اس بعد از معرفی نسخه جدید سیستم عامل آی او اس اپلیکیشن های کمتری را  در سال 2017 نسبت به سال 2016 ارائه دادند .

در مقابل ، فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی از سال 2012 از فروشگاه اپ استور گوگل پیشی گرفته است ، اما بیشترین فاصله این دو فروشگاه در سال 2017 به بیشترین حد خود رسیده است . فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی در سال 2017 موفق به ثبت 1.5 میلیون اپلیکیشن جدید شد در حالی که فروشگاه اپ استور توانست در سال گذشته 755 هزار اپلیکیشن آی او اس را در فروشگاه خود به ثبت برساند . بر اساس اظهارات موسسه تحلیلی Appfigures ، یکی از دلایل افزایش فاصله میان گوگل پلی استور و اپ استور انتشار نسخه های اندرویدی اپلیکیشن های آی او اس می باشد که توسط توسعه دهندگان در سال 2017 به گوگل پلی استور ارائه شده است .

منبع theverge

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست