سیستم تشخیص خستگی راننده

بسیاری از خودروهای پیشرفته ی امروزی مجهز سیستمی هستند که به کمک یک دوربین میتواند حالت خواب آلودگی راننده را در حال رانندگی تشخیص دهد , در حالی که شما فقط دارای یکی از این خودروها هستید و خودروهای با مدل پایین تر به این سیستم مجهز نیستند .
محققان دانشگاه باپتیست هونگ کونگ سیستمی برای تلفن های هوشمند ساخته اند تا بتوان از این سیستم در خودروهای قدیمی و ارزان تر هم استفاده شود. طراحی و توسعه ی این سیستم توسط تیمی که با رهبری پرفسور چونگ یی مینگ انجام شده است .
برای استفاده از این سیستم در حین رانندگی باید تلفن هوشمند را روی داشبورد قرار داد بطوری که دوربین بتواند چهره ی راننده را تشخیص دهد . نحوه ی عملکرد این سیستم به گونه ای است که میتواند پلک زدن راننده را تشخیص دهد و موقعیت قرار گرفتن حالت سر را که نشان از خستگی راننده را میدهد تشخیص میدهد . زمانی که این سیستم تشخیص داد که خسته و خواب آلود است تلفن همراه زنگ هشداری را به صدا در خواهد آورد و تا راننده آن را خاموش نکند این زنگ هشدار از کار نخواهد افتاد.
با توجه به گفته های آقای چونگ , این فناوری نیاز به هیچ سخت افزار جانبی دیگری نیست علاوه بر این سیستم بسیار دقیق و ارزان و استفاده آن بسیار آسان است , با به روز رسانی آنلاین و این امکان را دارد میتوان آن را در خودروهای دیگر نیز استفاده کرد.
این تیم تحقیقاتی برای ثبت اختراع خود سیستم خود را به مقامات امریکایی معرفی خواهند کرد تا اقدامات لازم جهت مجوز انتشار و ساخت نرم افزار روی تلفن های هوشمند را دریافت کنند.البته مشابه چنین اختراعی توسط دانشمندان دانشگاه دارتموث به نام خودروی ایمن طراحی شده است.

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست