شرکت سامسونگ در ثبت پتنت از شرکت IBM پیشی گرفت

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است شرکت سامسونگ توانسته است از آی بی ام (IBM) پیشی بگیرد و بیشترین ثبت اختراعات و پتنت ها را به نام خود ثبت کند . با توجه به لیست ثبت اختراعات ۱۰۰ تایی  IAM/ktMINE که توسط مجله ثبت اختراع جهانی IAM و شرکت های تحلیل مالکیت های معنوی KtMINE جمع آوری و منتشر شده است ، شرکت سامسونگ الکترونیک با داشتن ۷۵.۵۹۶ ثبت اختراع و پتنت در ایالات متحده امریکا از تاریخ ۱ ژانویه سال جاری در صدر این لیست قرار دارد و شرکت IBM در رتبه ی دوم این لیست ۱۰۰ تایی ایستاده است .

ثبت اختراعات شرکت سامسونگ الکترونیک در حال حاضر ۱.۶ برابر ثبت پتنت های شرکت آی بی ام با ثبت ۴۶.۴۴۳ می باشد . اما پیشرفت سامسونگ و پی شی گرفتن این شرکت از IBM از این جهت جالب به نظر می رسد که شرکت آی بی ام در طول ۲۵ سال گذشته همواره در صدر بیشترین ثبت اختراع در کشور ایالت متحده امریکا بوده است .طبق تجزیه و تحلیلی که انجام شده است نشان می دهد دلایل کاهش رتبه آی بی ام به جایگاه پایین تر از سامسونگ ، گفته می شود نرخ واگذاری اختراع و پتنت ها بسیار بالا بوده است و از همین رو این شرکت در حفظ و نگهرداری اختراعات خود برای مدت های طولانی ناتوان بوده است . از طرفی IAM معتقد است ، شرکت سامسونگ بیشتر مایل به حفظ حقوق ثبت اختراع و همچنین در بیشتر زمینه های علمی فعالیت چشم گیری را نشان داده است .

شرکت ژاپنی کانن (Canon) توانسته است یه ثبت ۳۸.۹۹۶ اختراع در جایگاه سوم لیست ۱۰۰ تایی IAM/ktMINE قرار بگیرد و رتبه های بعدی چهارم و پنجم به ترتیب در اختیار شرکت های مایکروسافت و اینتل  با ثبت ۳۳.۳۲۷ و ۳۰.۹۸۵ پتنت می باشند .

شرکت های بزرگ دیگری همچون ال جی و شرکت ژاپنی پاناسونیک به ترتیب با ثبت ۲۸.۲۳۵ و ۲۸.۲۲۵ در رتبه های هفتم و هشتم لیست ۱۰۰ تایی قرار دارند . همچنین شرکت دیگری با نام SK Group با ثبت ۹۱۵۸ پتنت در رتبه ۵۶ این لیست قرار بگیرد و شرکت ال جی دیسپلی (LG Display) و ETRI به ترتیب با ثبت ۷۲۹۷ و ۵۱۵۳ پتنت جایگاه های ۶۵ و ۸۲ را تصاحب کنند .

اما شرکت های امریکایی که تعدادشان در لیست ۱۰۰ تایی ۴۵ شرکت می باشند ، شامل (الفابت) که در جایگاه یازدهم و شرکت (اپل) در جایگاه ۲۱ قرار دارند. در قاره اروپا ۱۴ شرکت فعال شامل شرکت معروف نوکیا در رتبه ی ۱۸ این لیست قرار دارند . از کشور چین شرکت هواوی در رتبه ۶۱ و شرکت لنوو در رتبه ۹۳ لیست ۱۰۰ تایی شرکت های دارای ثبت اختراع می باشند . طبق گزارش های تحلیل گران ، دلیل پایین بودن ثبت اختراع شرکت های چینی ; تمرکز بودن بر بازار چین و دیگر کشورها می باشد و همین دلیل باعث شده تا این شرکت ها در ثبت پتنت در ایالات متحده علاقه چندانی نشان ندهند .

اما از دیگر شرکت هایی که در سال گذشته موفق به ثبت بیشترین اختراعات بزرگی را داشته اند ، شرکت های Japan Brother Industries که با ۵۹.۸ درصد از کشور ژاپن و TSMC توانسته است به ۵۲.۲ درصد از کشور تایوان و شرکت LG Display با ۵۱.۷ درصد ، Renesas Electronic با ۵۱.۳ درصد از کشور ژاپن و شرکت هیوندای موتورز در کشور کره جنوبی با ۴۹.۵ درصد قرار دارند .

منبع businesskorea

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست