متهم شدن هکرهای ایرانی به دسترسی اطلاعات دانشگاه های سنگاپور

بر اساس گزارشاتی که منتشر شده است ، هکرهای ایرانی در حملاتی که به دانشگاه های سنگاپور در روزهای اخیر شده است نقش داشته اند . این حملات مربوط به بخشی از نقض امنیتی در موسسات آموزشی معتبر جهان می باشد ، گفته می شود در این حمله سایبری هکرهای ایرانی چهار دانشگاه بزرگ سنگاپور را مورد حمله قرار داده اند .

طبق بیانیه ای که از در روز سه شنبه توسط آژانس امنیتی سایبری سنگاپور (CSA) و وزارت آموزش سنگاپور (MOE) گزارش شده است ، مشخص شده است که 52 حساب کاربری سراسری از دانشگاه صنعتی نانیانگ (NTU) ، دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) ، دانشگاه مدیریت سنگاپور و همچنین دانشگاه طراحی سنگاپور مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفته اند . سازمان های دولتی سنگاپور طی شکایت هایی که در هفته گذشته انجام شده است از این موضوع با خبر شده اند .

بر اساس اطلاعات بددست آمده ، هکرها با استفاده از حملات فیشینگ برای به دست آوردن اطلاعات حساب های کاربری کارکنان و پرسنل دانشگاه های سنگاپور سو استفاده کرده اند و از این دسترسی ها برای دستیابی به کتابخانه های آنلاین و مقالات آموزشی که توسط کارکنان و هیئت علمی دانشگاه قرار داده شده است ورود پیدا کنند . بر اساس تحقیقاتی که سازمان امنیت سایبری و همراه وزارت آموزشی سنگاپور صورت گرفته است هیچ گونه اطلاعات مهم و حساسی به سرقت نرفته است و به نظر نمی رسد که این حملات مربوط به تهدید های پیشرفته (APT) علیه دانشگاه های (CSA) و (MOE) که در سال گذشته اتفاق افتاد مربوط باشد .

با این وجود ، گفته می شود در این حمله ای که به چند دانشگاه مهم سنگاپور شده است از حملات سایبری که در ماه گذشته به 144 دانشگاه در ایالت متحده امریکا شده است و پس از آن معاون دادستان ایالت متحده امریکا اعلام کرد هکرهای ایرانی در این حملات نقش داشته اند . دولت ایالت متحده امریکا در هفته گذشته 9 نفر از هکرهای ایرانی را شناسایی کرده است .

گفته می شود دانشگاه های سنگاپور شبکه های خود را موردبررسی قرار داده اند و همچنین به کاربران خود هشدار داده اند تا رمز کاربری خود را تغییر دهند تا از حملات دوباره هکرها جلوگیری شود .

سازمان های دولتی سنگاپور گفته اند : حملات فیشینگ یکی از حملات رایج سایبری در سنگاپور شناخته می شود . همچنین ، آژانس امنیت ملی سنگاپور به کاربران خود هشدار داده است تا بر روی لینک های ناشناس و پیوسته کلیک نکنند .کاربران نباید اطلاعات شخصی خود را در سایت های غیر معتبر به اشتراک بگذارند ، اگر کاربران بصورت تصادفی اطلاعات خود را در مکانی به اشتراک گذاشته باشند باید به طور مدام ایمیل خود را کنترل کنند .

منبع zdnet

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست