نوکیا تولید دوربین ۴۵ هزاردلاری واقعیت مجازی را متوقف کرد

شرکت نوکیا که از تولید کنندگان بزرگ موبایل بود با تولید دوربین کروی ۳۶۰ درجه ای Ozo موفق شده بود وارد حوزه ی واقعیت های مجازی شود و حرفی برای گفتن داشته باشد. شرکت نوکیا باید با شرکت اکیلوس (oculus) رقیب قدرتمند خود رقابت کند , در آن زمان نوکیا تصمیم گرفت تولید هدست های واقعیت مجازی خود را متوقف کند تا دیگر به رقابت با دیگر شرکت های قدرتمند و بسیار باسابقه پایان دهد تا این کار بیهوده ادامه نداشته باشد در حالی که تقاضا در ارائه محصولات واقعیت مجازی بسیار بالا بود. شرکت نوکیا تصمیم گرفت در این حوزه محوصول جدیدی را تولید کند و توانست دوربین ۳۶۰ درجه خود را معرفی کند  این دوربین توسعه داده شده مخصوص استفاده در تولید محتوا قرار میگیرد و با نام Ozo معرفی شد. با این حال گویا نوکیا در این محصول هم با شکست روبه رو شده است و تصمیم به توقف تولید این محصول کرده است و این تصمیم منجر به تعدیل ۳۱۰ تن از کارمندان و مهندسان این شرکت شده است.

شرکت نوکیا دلیل این موضوع را روند رو به رشد سریع واقعیت مجازی در بازار و سرمایه گذارها تصمیم گرفتند در آن حوزه سرمایه گذاری کنند و دوربین ۳۶۰ درجه نوکیا یکی از تلفات های بود که در این بازه ی زمانی رخ داد و شکست خورد . اما نوکیا هم اکنون تصمیم گرفته است بر روی پروژه های سلامتی دیجیتالی تمرکز کند  و در این بخش سرمایه گذاری کند .

شرکت نوکیا در سال ۲۰۱۵ دوربین حرفه ای اوزو را با قیمت ۶۰۰۰۰ دلار وارد بازار کرد , این قیمت گذاری کاملا واضح است که این دوربین مخصوص کارهای حرفه ای برای ساخت و تولید ویدئو های سه بعدی با کیفیت ۳۶۰ درجه بود . جالب است بدانید دیزنی , یوفا و شرکت بزرگ سونی و همچنین شرکت های بزرگ دیگری هستند که از این دوربین استفاده میکنند . نوکیا تصمیم گرفت با کاهش قیمت این دوربین به ۴۵ هزار دلار بتوانند فروش این محصول را بالاتر ببرند و دیگر شرکت هارا به خرید این محصول ترغیب کنند.

متاسفانه نوکیا در فروش این دوربین شکست خورد و تصمیم گرفت تولید این دوربین را متوقف کند البته ناگفته نماند شرکت نوکیا اعلام کرده است پشتیبانی و همچنین ارائه خدمات به این محصول متوقف نمیشود تا خیال کسانی که از این دوربین استفاده میکنند راحت باشد.

منبع engadget

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست