آمازون و اپل در حال رقابت برای تبدیل شدن به شرکت یک تریلیون دلاری

بسیاری از تحلیل گران در پیش بینی ای که انجام داده اند شرکت اپل را به زودی به اولین شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد ، اما در گزارشی دیگر از نمودارهای ارزش سهام هر دو شرکت را مقایسه کرده اند که نشان می دهد شرکت آمازون با پیشرفت هایی که در نمودار مشاهده می شود با سرعت بیشتری نسبت به شرکت اپل در حال تبدیل شده به اولین شرکت تریلیون دلاری می باشد .

بر اساس گزارشی که از رویترز منتشر شده است ، شرکت اپل با ارزش ۸۹۳ میلیارد دلار و شرکت آمازون با اختلاف ۱۴۱ میلیارد دلار با ارزش ۷۵۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد . اما با توجه به نمودار بدست آمده شرکت اپل در ۱۲ ماه گذشته به میزان ۲۴ درصد افزایش ارزش سهام را داشته است در صورتی که شرکت آمازون در همان بازه ی زمانی به میزان ۸۳ درصد افزایش سهام داشته است .

در ادامه گزارش رویترز آمده است ، تمام پیش بینی های انجام شده بصورت تئوری بدست آمده است . اگر روند افزایش ارزش سهام هر دو شرکت به همین صورت افزایش داشته باشد شاهد رقابت بسیار نزدیکی میان این دو غول فناوری خواهیم بود .

مطمئنا افزایش ارزش سهام پیش بینی قابل اعتمادی از عملکرد در آینده این شرکت ها محسوب نمی شود . افزایش سهام آمازون در سال های اخیر توسط استانداردها استثانی بوده است . اگر سهام شرکت آمازون همانند روند گذشته ادامه داشته باشد می توان اطمینان حاصل کرد که آمازون در اواخر ماه آگوست به ارزش یک تریلیون دلار خواهد رسید . اما شرکت اپل روند افزایش سهام خود را بصورت روند فعلی ادامه دهد یک هفته پس از آمازون به ارزش سهام یک تریلیون دلاری خواهد رسید .

تحلیل گران وال استریت بر این باور هستند که هیچ یک از این شرکت های اپل و آمازون روند فعلی افزایش ارزش خود را حفظ نخواهند کرد . تحلیلگران رویترز پیش بینی کرده اند شرکت اپل ۱۱ درصد افزایش ارزش خواهد داشت که معادل ۱۹۵ دلار در ۱۲ ماه پیش رو خواهد بود ، بر همین اساس ارزش بازار اپل به ۹۸۹ میلیارد دلار خوهد رسید .

اما تحلیل گران در مورد شرکت آمازون نیز به اینصورت پیش بینی کرده اند که این شرکت در ۱۲ ماه پیش رو ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت تا به ۱۷۰۰ دلار می رسد و در کل به ارزش کلی ۸۲۳ میلیارد دلار در بازار خواهد رسید .

برخی از شرکت ها و تحلیل گران بر این باور هستند که شرکت اپل پیش از آمازون پیروز این رقابت خواهد بود ، اما یک شرکت تحلیلی یک میلیارد دلاری در پیش بینی خود گفته است که شرکت آمازون برنده ی این رقابت خواهد بود .

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست