استخراج ارز دیجیتالی بیت کوین انرژی بیشتری از استخراج طلا می خواهد

استخراج بیت کوین

تقریبا همان مقدار انرژی ای که برای استخراج فلزات گران بها لازم است ، استخراج ارز دیجیتالی بیت کوین هم به همان اندازه انرژی مصرف می کند.به همین خاطر ، ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین که پر مصرف ترین می باشد ، نگرانی های زیست محیطی را افزایش داده است .زیرا استخراج سکه های دیجیتالی مجازی نیاز به معدنکاوی با محاسبات رایانه ای دارد و در نتیجه انرژی بسیار زیادی مصرف می شود.اما اندازه گیری اثرات تخریب زیست محیطی حاصل از تولید ارزهای دیجیتالی بسیار مشکل است .

محققان مستقلی با نام های Max Karause و Thabet Tolaymat اخیرا محاسباتی را انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که برای استخراج یک عدد بیت کوین حدود 17 مگاژول انرژی  ، بدون اینکه مصرف انرژی برای وسایل خنک کننده محاسبه شود ، مورد نیاز است .در مقایسه با استخراج دیگر فلزات گرانبها ، 5 مگاژول برای استخراج 1دلار طلا و 7 مگاژول برای استخراج پلاتین است .اما برای استخراج 122 مگاژول انرژی لازم است که در فهرست لیست محققان قرار گرفته است .

طبق آمار بدست آمده ، استخراج کنندگان بیت کوین طی مدت زمان 30 ماه از سال 2016 تا 2018 میلادی حدود 3 میلیون تا 13 میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کنند . این آمار بدست آمده از میزان تولید دی اکسید کربن شامل نگهرداری و خنک سازی دستگاه های معدنکاوی ارزهای دیجیتالی نمی شود . با این وجود ، تولید این مقدار دی اکسید کربن تقریبا معادل دی امسید کربنی است که توسط حدود 1 میلیون خودرو می باشد . اگر چه ، مقدار تولید شده دی اکسید کربن از استخراج بیت کوین هنوز کمتر از 0.01 درصد دی اکسید تولید شده در سطح جهان می باشد .

منبع nature

نمایندگی

,

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست