اپل خرید شازم را تایید کرد

شرکت امریکایی اپل بطور رسمی خرید شرکت شازم را تائید کرد . طی هفته گذشته خبری از TechCruch منتشر شد که شرکت اپل تصمیم به خرید شرکت شارزم با قیمت 400 میلیون دلار است . شازم چیست؟ شازم یک سرویسی است که این امکان را می دهد تا کاربران با اپلیکیشن شازم قطعه ای از موسیقی ، فیلم های سینمایی و شوهایی که از تلوزیون پخش می شوند و حتی آگهی های تلوزیون را تنها با شنیدن بخشی از قطعه ی مورد نظر را می تواند اطلاعات آن قطعه یا فیلم را در اختیارتان قرار می دهد .

سخنگوی شرکت اپل در مورد این خرید چنین عنوان کرده است : ما بسیار هیجان زده هستیم که شرکت شازم به همراه تیم با استعدادش به اپل پیوستند . موسیقی اپل و شازم در کنار هم یک مکمل خوبی را تشکیل می دهند ، ما در کنار هم می توانیم هیجان و اشتیاق پیدا کردن موسیقی و همچنین تجربه شنیدن موزیک با کیفیت را به کاربرانمان ارائه خواهیم داد . در حال حاضر اپلیکیشن های جالبی در فروشگاه اپل استور داریم و پس از توافق نهایی شازم را با برنامه هایمان ترکیب خواهیم کرد .

شازم هم از پیوستن به اپل ابراز خرسندی کرد : ما بسیار هیجان زده هستیم که اعلام کنیم با اپل به توافق رسیده ایم و بخشی از اپل شده ایم . اپلیکیشن شازم در رده بندی نرم افزارها یکی از بالاترین امتیازها را در جهان دارد و بیش از 100 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا از اپلیکیشن شازم استفاده میکنند . ما در کنار اپل میخواهیم یک تجربه جادویی را به کاربرانمان ارائه کنیم . در آخرین قیمت گذاری ها شازم به مبلغ یک میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود ، اپل با برای تصاحب شازم مبلغ بسیار پایین تری را پرداخت کرده است . ولی شرکت شازم چندان در هدف خود موفق نبوده است ، طبق آماری که بدست آمده است شازم تا سال 2016 توانست 54 میلیون دلار کسب درآمد کند .

شازم با وجود درآمد کم خود می تواند به چندین روش ممکن به اپل کمک بسیار زیادی کند . مهم ترین کمکی که مثال زد ترکیب شازم با اپل موزیک است ، سرویس شازم می تواند اپل موزیک را در ارائه موسیقی بسیار قدرتمند تر از قبل کند . شرکت اپل اگر فعالیت شازم را متوقف کند و با اپل موزیک ترکیب کند باید همکاری خود را با اسپاتیفای به طور کل قطع کند ، سرویس اسپاتیفای و اپل موزیک روزانه یک میلیون کلیک را از سوی شازم دریافت می شود. همچنین ترکیب اپلیکیشن تشخیص موسیقی شازم با سیری میتواند یکپارچگی کامل و ارتباط عمیق تری را با IOS به وجود آورد .

اپل نیز علاقه ی بسیار زیادی به فناوری واقعیت افزوده ی شازم دارد ، شازم دارای تکنولوژی تشخیص بینایی ماشینی است که با کمک فناوری واقعیت افزوده که دارد میتواند اپل را به اهداف خود برساند و همچنین در توسعه گوگل لنز نیز میتواند کمک بسزایی کند .

منبع arpaco.ir

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست