اچ تی سی گوشی اکسدوس 1 مبتنی بر بلاک چین را پیش فروش می کند

اکسدوس 1 - Exodus 1

شرکت اچ تی سی روز گذشته اعلام کرد که اکسدوس 1 (Exodus) اولین گوشی مبتنی بر فناری بلاک چین را برای پیش فروش آماده کرده است . اما مشتریان و علاقه مندان به این گوشی ، فقط می توانند با ارزهای دیجیتالی بیت کوین (Bit Coin) یا اتریوم (Ethereum) جدیدترین محصول HTC را خریداری کنند . این گوشی از طریق وب سایت خود شرکت اچ تی سی به فروش می رسد و انتظار می رود که در ماه دسامبر عرضه این گوشی آغاز شود . طرفداران و علاقه مندان به این گوشی می توانند با پرداخت 0.15 بیت کوین (959 دلار) و یا با پرداخت 4.78 اتریوم (965 دلار) خریداری کنند .

شرکت اچ تی سی در تلاش است پروژه ی اکسدوس را با هدف ارائه ی یک گوشی هوشمند بهینه شده برای وب غیر متمرکز ارائه دهد . HTC معتقد است با فناوری بلاک چین ( BlockChain ) در توسعه گوشی هوشمند خود می تواند امنیت اطلاعات گوشی را افزایش دهد و همچنین تراکنش ها به وسیله ی موبایل با امنیت بیشتری انجام خواهد شد . این شرکت همچنین امیدوار است با افزایش شرکت هایی که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند ، از مزایای این تکنولوژی در گوشی این شرکت بتوانند استفاده کنند .

Phil Chen ، مدیر عامل HTC در بیانیه ای اعلام کرد : از زمان ارائه ی نخستین گوشی اچ تی سی 10 سال می گذرد و همچنین از آغاز راه اندازی بیت کوین و بلاک جنسیس (Block Genesis) 10 سال سپری می شود .برای اینکه دارایی های دیجیتال و برنامه های غیر متمرکز به پتانسیل لازمی برسند ، ما معتقدیم که تلفن های همراه باید نقطه اصلی توزیع باشد .

گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین

از دیگر رقبایی که گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین می توان اشاره کرد ،  Sirin Labs است که چندی پیش محصول خود را معرفی کرد . گوشی هوشمند اکسدوس 1 برای امنیت بیشتر از یک فضای محافظت شده استفاده شده است که از سیستم عامل اندروید جدا خواهد بود . اچ تی سی این فضای امنیتی را حاوی کلید های رمز نگاری شده کرده است که شامل ارزهای مجازی یا توکن ها باشد . همچنین یک روش بازیابی جدید برای این اطلاعات رمز نگاری شده در صورت خراب شدن و یا سرقت رفتن گوشی هوشمند ،کاربر بتواند اطلاعات خود را دوباره بازیابی کند وجود دارد .

به عنوان بخشی از این گزارش ، HTC از توسعه دهندگان و فعالان حوزه ی ارزهای رمزنگاری شده خواسته است که اگر راهکاری برای بهبود امنیت این سیستم دارند ارائه کنند .همچنین این شرکت بر روی API های این ان سیستم کار می کند تا به توسعه دهندگان این امکان را خواهد داد تا اپلیکیشن های خود را برای این گوشی توسعه دهند .

منبع venturebeat

نمایندگی

, , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست