حذف تاریخچه جستجوی گوگل آسان می شود

حذف تاریخچه جستجوی گوگل

اگر شما به حساب کاربری گوگل (Google) خود وارد شوید ، گوگل ، تمام چیزهایی را که در Google.com جستجو کرده اید را ذخیره می کند .شما می توانید تاریخچه ی مرورگر محلی خود را پاک کنید ، اما مشخص نیست که این اطلاعات از سرورهای گوگل پاک می شوند یا خیر . در حالی که شما قادر هستید با مراجعه به صفحه حساب خود در گوگل  جریان فعالیت سابقه خود را در جستجوی گوگل پیدا کنید . گوگل در روز گذشته  اعلام کرد که حذف تاریخچه ی جستجو را آسان تر می کند .

اکنون می توانید تارخچه ی جستجوی خود را در جستجوی گوگل بررسی کنید و مواردی را که نیاز ندارید حذف کنید . نظارت های حریم خصوصی گوگل دیگر در تنظیمات پنهان نخواهند شد و این شرکت حتی دسترسی به نظارت های نظیر غیر فعال سازی و یا شخصی سازی آگهی های تبلیغاتی یا حتی جلوگیری از وب سایت های گوگل جهت ذخیره سازی اطلاعات را فراهم می کند . در نهایت ، این تغییرات برای کاربران گوگل فراهم شده است تا آگاهی بیشتری از کنترل خود در حساب کاربری گوگل داشته باشند .

کمپانی گوگل این تغییرات را از روز گذشته برای کاربران وب دسکتاپ و موبایل ارائه کرده است و این بروزرسانی برای کاربران اندروید و iOS در هفته های آینده ارائه می شود . گوگل همچنین قصد دارد این تغییرات را به سرویس هایی همچون گوگل مپ (Google Maps) ارائه دهد و تلاش میکند در سال آینده ی میلادی تغییراتی در حریم خصوصی خود اعمال کند .

این نظارت های حریم شخصی جدید گوگل زمانی از راه می رسند که تمرکز بر روی فعالیت های شرکت های فناوری برای محافظت از حریم خصوصی افزایش یافته است . کمپانی فیسبوک در سال جاری شاهد یک رسوایی بزرگ در حریم شخصی بود ، همچنین نقض امنیتی اخیر که باعث شده است هکرها به اطلاعات حساب میلیون ها کاربر فیسبوک دست پیدا کند ، فیسبوک را در بحران خطرناکی قرار داده است .گوگل نیز به خاطر نقض حریم شخصی گوگل پلاس (Google+) از سوی کنگره ی امریکا در فشار زیادی قرار دارد و تغییرات حریم خصوصی جدید گوگل زمانی از راه می رسند که مدیرعامل شرکت اپل (کوک) از فدرال امریکا خواستار اعمال قوانین جدید حریم شخصی است .

منبع theverge

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست