دوربین فول فریم بدون آینه نیکون به Z-mount مجهز می شود

شرکت نیکون یکی از بزرگترین تولید کننده های دوربین های عکس برداری حرفه ای در آینده از یک دوربین فول فریم بدون آینه معرفی خواهد کرد ، گفته می شود ممکن است دوربین جدید نیکون از لنزهای اف مانت F-mount سازگاری خوبی نداشته باشد .

در گزارش جدیدی که بدست آمده است ، شرکت نیکون قصد دارد از لنزهای جدیدی با نامزد مانت Z-mount  برای دوربین فول فریم و بدون آینه  جدید خود استفاده کند .هفته گذشته در نمایشگاه CES 2018  شهر لاس وگاس شایعاتی منتشر شد که شرکت نیکون قرار است از دوربین جدیدی با برند زد مانت با قطر و فاصله کانونی فلنج 16 را معرفی خواهد کرد .

در مقایسه ، سیستم نیکون سری اول بدون آینه ، دارای فاصله کانونی فلنج 17 میلی متری همراه با سنسور نسبتا کوچیک 1 اینچی CX  است .اما سیستم فول فریم اف مانت (F-mount) نیکون دارای فاصله کانونوی فلنج 46.5 میلی متری و قطر خارجی 44 میلی متری است . شرکت سونی نیز از ای مانت (E-mount) در دوربین های فول فریم خود استفاده میکند که از فاصله کانونی فلنج 18 میلی متری و قطر خارجی 46.1 میلی متری استفاده می کند .

طبق گزارش نیکون رومورز، لنز های زد مانت برای دوربین نسل بعدی فول فریم طراحی و ساخته خواهد شد . اما این منبع گفته است : ممکن است نیکون از زد مانت برای برند تجاری بعدی استفاده نکند ، ولی اطلاعات بدست آمده صحیح است .

شرکت نیکون در ماه جولای سال 2017 اعلام کرد که در حال ساخت و توسعه دوربینی هستیم که استاندارد را به صورت چشم گیری بالا خواهد برد ، بعد از آن نیکون در ماه سپتامبر سال 2017 اعلام کرد برای رقابت در بازار دوربین های بدون آینه دوربین فول فریم را ارائه خواهد داد . بعد از اعلام این خبر همان زمان تصاویری از دوربین فو.ل فریم بدون آینه نیکون منتشر شد .

 

دوربین های بدون آینه توجه کانن را به خود جلب کرده است ، اخیرا از متخصصان در حوزه تصویر برداری می پرسد: چه ویژگی ها و مشخصاتی از یک دوربین بدون آینه انتظار دارید ؟؟

طبق گزارشی که از کانون رومورز بدست آمده است ، این موقعیتی است که کانن میتواند از دیگر رقبا پیشی بگیرد . اگر کانن بتواند 130 میلیون لنز سری EF خود را دوربین های بدون آینه فول فریم تطابق دهد و نیازی به یک مبدل یا آداپتور نداشته باشد می تواند در این رقابت پیروز میدان باشد .

منبع petapixel

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست