رولزرویس برای تعمیر هواپیما سوسک رباتیک می سازد

شرکت امریکایی رولزرویس ، شاید بیشتر به خاطر ساخت موتور هوایپیما و خودروهای لوکس شهرت زیادی دارد ، اکنون در حال ساخت سوس رباتیک بسیار کوچکی است که قادر به ورود به محفظه کوچک موتور بشود تا مشکلات احتمالی را شناسایی کند و همچنین قادر به تعمیر موتور نیز باشد . سوسک های مکانیک رولزرویس در ابعاد ۱۵ میلی متر و با وزن ۱۰۰ گرم می باشد . هر یک از سوسکهای مکانیک ، مجهز به یک دوربین و لنز مخصوصی می باشند که قادر به تصویر برداری سه بعدی خواهند بود و به مهندسان این امکان را می دهد مشکلات را شناسایی کنند و با تنظیمات دیگر ربات را آماده تعمیر موتور می کنند .

آقای ( جیمز سل ) متخصص فناوری رولزرویس در رابطه با ربات ها می گوید :

سوسک های رباتیک قادر هستند در کمتر از ۵ دقیقه به تمام نقاط محفظه سوخت وارد شوند ، اگر ما این کار را انجام دهیم ۵ ساعت زمان خواهد برد .

سوسک های رباتیک به صورت جفت در کنار هم کار خواهند کرد . به عنوان مثال : سوسک ربات اول برای شناسایی مشکلات و از بین بردن خطرات احتمالی وارد محفظه احتراق می شود ، ربات دوم که مخصوص تعمیرات طراحی شده و یا در حال کار بر روی مشکلات معمول تری طراحی شده است ، برای تعمیرات اصلی به دنبال ربات اول وارد محفظه می شود .

سیستم طراحی ربات‌های کوچک رولزرویس به آن‌ها تا حدی این قابلیت را می‌دهد که مشکل را شناسایی و برطرف کنند؛ اما ویژگی مهم‌تر ربات‌های یادشده این است که کارکنان کم تجربه‌تر با کمک آن‌ها مشکلات را شناسایی می‌کنند و مهندسان با تجربه‌تر آن‌ها را برای تعمیرات پیچیده‌‌تر آماده می‌کنند. وقتی که کار این ربات‌ها تمام شود، می‌توان به آن‌ها دستور داد که محل را ترک کنند یا اینکه توسط خود موتور به بیرون رانده ‌شوند.

به عبارتی دیگر ، سوسک های رباتیک رولزرویس آن ها را قادر می سازند مشکلات را شناسایی کنند و برطرف کنند . اما هدف اصلی طراحی سوسک های رباتیک این است که مهندسان کم تجربه مشکلات را شناسایی می کنند و مهندسان با تجربه تر آن ها را برای تعمیرات پیچیده تر آماده می کنند . پس از اتمام کار ، ربات ها می توانند برنامه ریزی شوند تا آن محل را ترک کنند و یا از طریق خود موتور خارج شوند .

در حال حاضر ، نمونه های آزمایشی بسیار بزرگ هستند و قادر به تعمیرات نیستند ، یکی از کارکنان رولزرویس در وبسایت TNW گفته است : تا دوسال دیگر ربات های مکانیک آماده استفاده در موتورهای هواپیما خواهد شد .

منبع thenextweb

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست