زاکربرگ سهام خود در فیسبوک را به نفع خیریه به فروش میرساند

مدیر عامل فیسبوک آقای زاکربرگ در شبکه های اجتماعی به همگان اعلام کرد که قصد دارد ۷۵ میلوین از سهمی که در فیسبوک دارد را به فروش برساند . همچنین اضافه کرد که این سهم را در بازه زمانی ۱۸ ماهه به فروش خواهد رساند .

و اما میزان قیمت سهم آقای زاکربرگ چقدر است؟ بر اساس گزارشی که منتشر شده هر سهم فیسبوک ۱۷۰ دلار است و سهم مدیر عامل فیسبوک ۷۵ میلیون است و با این احتساب ارزش سهم آقای زاکربرگ ۱۲.۷ میلیارد دلار است .

مدیر عامل فیسبوک همچنین میتواند ۳۵ میلیون سهام خود را با قیمت ۶ میلیارد دلار به فروش برساند , مالک فیسبوک با این اقدام خود در نظر دارد با فروش سهمی که در کمپانی ای که مدیریتش در اختیار خودش است را برای تامین سازمان خیریه ای که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده است را پیش ببرد . این سازمان خیریه بشر دوستانه از دیگر هدف هایی است که زاکربرگ خلاق میتواند در آن موفق شود .

زاکربرگ همچنین اعلام کرده است که کمپانی فیسبوک قصد دارد در نحوه فروش سهام این کمپانی که در بورس عرضه میشود تغییراتی را اعمال کند , تغییری که میتواند این امکان را بدهد تا سهام در بوس عرضه شود اما به عنوان سهام بدون رای . یعنی خریدارانی که سهام فیسبوک را در اختیار میگیرند نمیتوانند در اقدامات و تصمیماتی که در فیسبوک انجام میشود حق دخالت و تغییرات ندارند , با این سیاست مارک زاکربرگ همچنان میتواند کنترل و مدیریت این کمپانی را در اختیار خود داشته باشد .

نا گفته نماند زاکربرگ قصد دارد ۹۹ درصد از سهامی که در فیسبوک دارد را در زمان بلند مدتی به فروش برساند , با گذشت زمان و ارزش گذاری روی این کمپانی قیمت فیسبوک به ۷۰ میلیارد دلار میرسد.

منبع businessinsider

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست