سامسونگ اکسینوس 5100 اولین مودم 5G موبایلی را معرفی کرد

شرکت سامسونگ مدت هاست با برنامه ریزی و توسعه محصولات و خدمات خود قصد دارد مقدمات ورود به دنیای 5G را فراهم کند ، ظاهرا سامسونگ موفق شده است به این اتفاق مهم دست پیدا کند . این شرکت روز گذشته در مراسم رسمی از مودم اکسینوس 5100 (Exynos Modem 5100) رونمایی کرد . بر اساس گفته های سامسونگ این نخستین مودم 5G است که به طور کامل با استانداردهای 3GPP سازگاری دارد . مودم جدید سامسونگ تک تراشه است که می تواند از ارتباط چند حالته پشتیبانی کند و کارایی بسیار بالایی در انتقال بالای داده ها دارد . همچنین این مودم با استانداردهای نسخه 15 پروژه مشارکتی در نسل سوم شبکه های تلفن همراه 3GPP Release 15 برای 5G سازگار می باشد .

سامسونگ ، این غول فناوری کره ای ، مودم اکسینوس 5100 را با معماری 10 نانومتری توسعه داده است ، سامونگ گفته است این دستگاه فقط یک مودم 5G نیست . تراشه استفاده شده در این مودم از فناوری های نسل پیشین 2G GSM/CDMA, 3G WCDMA, TD-SCDMA, HSPA و    4G LTE پشتیبانی می کند . سامسونگ گفته است اخیرا توانسته است مودم 5G خود را با موفقیت تست کند، در این آزمایش وضعیت تلفن های همراه در دنیای واقعی را شبیه سازی کرده است و می خواهد با همکاری برخی از شرکت ها  در سراسر دنیا ، فناوری جدید 5G را برای گوشی های موبایل سرتاسر دنیا ارائه دهد .مودم اکسینوس 5100 سامسونگ قادر به ارائه سرعت داون لینک (( Downlink )) با حداکثر 2 گیگابیت بر ثانیه و با تنظیمات mmWave سرعت داون لینگ به 6 گیگابیت بر ثانیه می رسد . همچنین این مودم می تواند در شبکه های 4G سرعت داون لینک 1.6 گیگابیتی را ارائه دهد .

سامسونگ شروع عرضه این مودم را در اواخر سال جاری برای مشتریانش اعلام کرده است ، به این معنی که گوشی های هوشمند سال آینده این مودم را دریافت خواهند کرد .به احتمال زیاد سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمند خود را با مودم اکسینوس 5100 به بازار عرضه خواهد کرد.سامسونگ چندی پیش اعلام کرده بود که گلکسی اس 10 قرار نیست نخستین گوشی مجهز به فناوری 5G باشد . این گفته سامسونگ ممکن است در رابطه با یک گوشی رده بالای دیگر باشد که قرار است در اوایل سال 2019 معرفی شود .

منبع sammobile

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست