شرکت آمازون با ۹۰ میلیون دلار یک شرکت تولید کننده تراشه دوربین را خرید

بر اساس گزارشی که از رویترز به دست آمده است ، شرکت آمازون اخیرا در اقدامی شرکت بلینک را با قیمت ۹۰ میلیون دلار خریداری کند ، شرکت بلینک در حوزه تولید دوربین های مخفی امنیتی خانه ها فعالیت می کند .این قرارد داد در سال گذشته انجام شد ولی رقم و شروط قرارد داد مخفی مانده بود . به گفته ی تحلیل گران  ، آمازون سعی به توسعه تراشه های خود را دارد تا بتواند با پایین آوردن هزینه ی تولید و همچنین بالا بردن عمر باتری محصولات خود باشد و همین باعث شد که آمازون به فکر خرید شرکت بلینک باشد . به احتمال بسیار زیاد شرکت آمازون سخت افزارهای تولید شده به وسیله بلینک را ابتدا در Cloud Cam و سپس در خانواده های اسپیکر ساخت خود آمازون استفاده خواهد کرد .

در حال حاضر محصولات کلادکم و اسپیکرهای اکو برای شروع به کار ابتدا نیازمند اتصال به یک منبع برق هستند . شرکت بیلینک دوربین هایی تولید می کنند که از دو باتری از نوع لیتیومی AA بهره مند است که به وسیله ی این باتری ها می توواند تا دوسال شارژدهی کند . تا به امروز این قرار داد توجه زیادی را به خود جلب نکرده است ، اولین جزئیات این قرار داد توسط شرکت بلینک در ۲۱ دسامبر در وبلاگ خود منتشر کرد . تحلیل گران آینده همکاری آمازون و بلینک را مثبت ارزیابی می کنند و اعتقاد دارند بلینک جزئی از پروژه آمازون کی (Amazon Key ) خواهد بود که با کمک بلینک می توان در هوشمند سازی ارسال و دریافت بسته ها کمک بسیار بزرگی باشد . جدا از این موضوع شرکت آمازون می تواند در توسعه دوربین های نظارتی و هوشمند خانه ها فعالیت بیشتری داشته باشد .

اما بلینک صرفا یک شرکت تولید کننده دوربین های امنیتی خانه نیست ، مالک نه چندان مطرح این شرکت با نام Immedia Semiconductor ، سابقه فعالیت در تولید صنعت تراشه نیز در کارنامه خود دارد . مدیر اجرایی پیتر بسن و دو نفر از بنیانگذاران این شرکت از Sand Video آمدند و در اوایل دهه ۲۰۰۰ در توسعه تراشه های بهبود سازی کیفیت های ویدئوی جدید و دیکود کردن ویدئو فعالیت داشتند .  این گروه در سال ۲۰۰۴ Sand Video  را به Broadcom فروختند و در ادامه به فعالیت خود ادامه دادند ، تا اینکه در سال ۲۰۰۸ این گروه توانستند Immedia  را تاسیس کنند و با همکاری هم موفق به تولید تراشه های ویدئو کنفرانس و همچنین همکاری با شرکت های تولید کننده لپ تاپ همکاری کنند .

آقای Dan Grunberg یکی از بنیانگذاران  Immedia  در سال ۲۰۱۶ این شرکت را ترک کرد ، وی معتقد بود این طرح قدیمی شده است و ساطندگان لپ تاپ در ازای هر تراشه ۱ دلار پرداخت می کنند . محصولات این شرکت قیمت پایین تری را نسبت به دیگر  شرکت ها داشتند .

دوربین های شرکت Blink در سال ۲۰۱۶ راهی بازار شدند ، این دوربین ها برخلاف رقبا نیازمند کابل برای اتصال به برق نبودند و به راحتی هر کاربری می توانست از این دوربین ها در هر مکانی استفاده کند و قیمت بسیار پایین تری در مقایسه با دیگر محصولات بازار داشتند. دوربین های Blink با قیمت ۹۹ دلار راهی بازار شدند در صورتی که قیمت آمازون کلاد کم با قیمت ۱۲۰ دلار در بازار موجود بود . آمازون به وسیله این شرکت می تواند محصولات خود را بدون نیاز به کابل برق تولید کند و همچنین دوربین هایی تولید کند که بدون نیاز به اتصال به برق با باتری های خود تا چند ماه مدام روشن باشد .

یکی از مدیران آمازون در رابطه با این موضوع گفت : امروزه عمر باتری در میان محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است . دوربین هایی که بتوانند بدون نیاز به کابل برق ماه ها روشن بمانند موضوع بسیار مهمی برای خریداران می باشد .

mobile.reuters

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست