شرکت سرویس موسیقی تنسنت شریک چینی اسپاتیفای ۱۲ میلیارد دلار ارزش دارد

شرکت اسپاتیفای یکی از بزرگترین سرویس های پخش موسیقی درسال گذشته مجبور به فروش سهام خود شد و در نهایت برای نخستین بار سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد . با ورود اسپاتیفای به بازار بورس ارزش این شرکت سوئدی مشخص شد و علاوه بر این  اطلاعات یکی دیگر از شرکت های سرویس موسیقی منتشر شد . بر همین اساس شرکت تنسنت موزیک (Tencent Music) ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیون دلار دارد .

شرکت های تسنت و اسپاتیفای در دسمابر سال گذشته با هم به توافق رسیدند و سهام یکدیگر را در اختیار گرفتند و میتوانند برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند . طبق گزارشاتی که بدست آمده است ، شرکت اسپاتیفای ۹ درصد از سهام شرکت تنسنت موزیک را در اختیار خود دارد و گفته می شود ارزش این میزان سهام در آن موقع ۹۱۰ میلیون یورو ارزش داشت . بر همین اساس ارزش کلی این سرویس موسیقی ۱۰.۱۱میلیارد یورو معادل ۱۲.۳ میلیارددلار است .

در عوض شرکت تنسنت اولین شرکت ۵۰۰ میلیون دلاری در قاره ی آسیا بود که توانست با ۷.۵ درصد از سهام اسپاتیفای را در اختیار داشته باشد که به عنوان بزرگترین سهام دار اسپاتیفای می باشد . این شرکت سهام اسپاتیفای را بصورت یک جا خریداری نکرده است ، ارزش تقریبی این سهم به میزان ۱.۵ میلیارد دلار است که فقط ۲۰ میلیون دلار برای دریافت این سهام پرداخت کرده است .

با توجه به گزارشی که از بلومبرگ منتشر شده است ، شرکت تنسنت در ماه اکتبر موفق به افزایش ۱۰ میلیارد دلار ارزش خود کند همچنین انتظار می رود در سال جاری یک میلیارد دلار دیگر به ارزش این شرکت اضافه شود . هر دو شرکت معتقد هستند با همکاری یکدیگر می توانند موفقیت های خوبی را در این بازار بدست آورند . همچنین شرکت اسپاتیفای معتقد است با سرمایه گذاری در شرکت تنسنت موزیک می تواند در بازار موسیقی استریم چین  و آسیا موفق تر از گذشته شود . همچنین مسئولان شرکت استارتاپی تنسنت موسیقی معتقد هستند ، با سرمایه گذاری در اسپاتیفای می توانند در بازار اروپا راه پیدا کنند .

نکته ی جالب توجه این است که کشور چین یکی از بزرگترین بازارهای موسیقی در جهان را در اختیار دارد ، بر اساس گزارشات بدست  آمده در سال ۲۰۱۶ بازار موسیقی چین  درآمدی بالغ بر ۴۸.۳۳ میلیارد دلار را کسب کرده است. این آمار در مقایسه با سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است . شرکت تنسنت شرکت بسیار بزرگی به حساب می آید ، این شرکت علاوه بر سرویس های موسیقی در دیگر حوزه ها از جمله تسلا ، اسنپ ، آمازون فلیپ کارت ، اولا سرمایه گذاری می کند .

منبع techcrunch

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست