فیس بوک : تنها ما نیستیم که اطلاعات شما را جمع آوری می کنیم

فیس بوک که به عنوان بزرگترین شبکه مجازی فعالیت می کند ، این کمپانی بزرگ اخیرا درگیر اتهام فروش اطلاعات محرمانه کاربران می باشد . کمپانی فیسبوک در روز گذشته بیانیه ای را برای کاربران خود منتشر کرد ، در این بیانیه آمده است که چطور وقتی شما حضور ندارید اطلاعات شما جمع آوری می شود . در ادامه بیانیه آمده است ، فیس بوک تنها شبکه اجتماعی نیست که اطلاعات شمارا جمع آوری می کند .

آقای دیوید بسر یکی از مدیران ارشد کمپانی فیسبوک اخیرا پستی در وبلاگ کمپانی فیسبوک منتشر کرده است ، در این پست توضیحاتی در مورد ابزار های مختلف و محصولات مختلف جمع آوری اطلاعات کاربران داده شده است . ابزارهایی که کمپانی فیسبوک از آن ها استفاده می کند شامل پلاگین های اجتماعی ، ورود به شبکه اجتماعی فیسبوک از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن های دیگر ، فیس بوک پیکسل و فیس بوک Analytics می باشد .

در هر حال ، غول رسانه اجتماعی این فرصت را غنیمت شمرد تا به کاربران خود اعلام کند که که فیس بوک تنها شرکت محبوب اجتماعی نیست که اطلاعات کاربران خود را از سرتاسر جهان جمع آوری می کند .

بسیاری از شرکت ها این چنین خدماتی را ارئه می کنند و مانند کمپانی فیس بوک اطلاعات کاربران خود را در نرم افزار ها و یا وب سایت های مختلف از آن ها جمع آوری می کند . شبکه های اجتماعی توئیتر ، پینترست و همچنین لینکدین دارای دکمه های تعبیه شده لایک و به اشتراک گذاری هستند تا به وسیله این راهکار کاربران بتوانند اطلاعات خود و دیگران را براحتی به اشتراک بگذارند . همچنین گوگل یک سرویس تجزیه و تحلیل بسیار محبوبی دارد . شرکت های آمازون ، گوگل و توئیتر امکاناتی را ارائه می دهند که کاربران بتوانند با حساب کاربری خود به برنامه های دیگر ورود کنند و در مکان ورود کاربران امکان درج تبلیغات وجود دارد . در کل کاربران هربار به برنامه ای یا وبسایتی به وسیله حساب کاربری خود ورود می کنند اطلاعت مختلفی به دیگر شرکت ها ارسال می شود .

باسر در این گزارش یاد آوری کرد که فیس بوک  بخش حریم خوصی و قوانین آن را به روز رسانی کرده است تا بتواند توضیحاتی در مورد اینکه چگونه و چه اطلاعاتی از کاربران دریافت می شود و آن اطلاعات در کجا مورد استفاده قرار می گیرد .همچنین در ادامه بیانیه آمده است ، از این پس وبسایت هایی که از ابزار ها و پلاگین های فیس بوک استفاده میکنند باید به کاربران اطلاع دهند که دقیقا چه اطلاعاتی از کاربران دسترسی دارند و آن اطلاعات چه خواهد شد .

منبع zdnet

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست