مایکروسافت در حال توسعه تکنولوژی دستورات بی صدا

Microsoft Silent Voice

مایکروسافت در حال توسعه تکنولوژی جدیدی است که می تواند دستورات کاربران را تشخیص دهد بدون آنکه صدایی از آن ها منتشر شود . این تحقیقات توسط تیم مایکروسافت Microsoft انجام می شود . این تکنولوژی با نام سایلنت ویس (SilentVoice) ، جریان هوایی که از دهان کاربران هنگام صحبت کردن خارج می شود را می تواند در خود ذخیره کند و همچنین با حساسیت بالایی که این سیستم دارد می تواند دستورات کاربران را تشخیص دهد .همچنین ، این ماژول می تواند صدای اطراف را فیلتر کند ، تا کاربران بتوانند دستورات خود را بدون دخالت صدای اطراف اجرا کنند .

سایلنت ویس (SilentVoice) یک رابط ورودی صدای جدید است که می تواند جایگزین رابط های کاربری تشخیص صوتی شود که در محصولات هوشمند بازار مورد استفاده قرار می گیرد . کاربران می توانند ،ماژول را به جلوی دهان خود نزدیک کنند و به راحتی دستورات و صدای خود را وارد کنند ، این تکنولوژی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند دستورات کاربران را درصورتی که اطرفیان قادر به شنیدن شان نیستند را بصورت کاملا دقیق اجرا کند .

این ماژول تشخیص صدا ، فوق العاده کوچک است و کاربران می توانند در هر مکانی بدون اینکه مزاحم اطرافیان شوند دستورات صوتی خود را وارد کنند . از دیگر قابلیت های جذاب این ماژول ، امکان تشخیص صدای بسیار پایین 19 دسی بل را حتی در مکان های پر سروصدا با مکان های عمومی ، محل کار و یا خانه را امکان پذیر می کند . سایلنت ویس ، به راحتی می تواند جریان هوایی که از دهان خارج می شود را تا 98 درصد بدون تشخیص دهد .

سایلنت ویس ،بر خلاف دیگر دستگاه های موجود در بازار نیازی به هیچ کلمه ای برای فعال سازی ندارد و فقط کافی است کلمه ای را تشخیص دهد تا آماده به کار شود . بر اساس نتایج ارزیابی میزان خطای این ماژول در هر دوحالت وابسته به اسپیکر و مستقل خطای کمتر از 1 درصد را داشته است و می تواند 85 درصد لغات را تشخیص دهد .این تکنولوژی قادر است صدای زمزمه کاربران را بصورت طبیعی برای برقراری ارتباط صوتی استفاده فراهم آورد .

در حال حاضر این تکنولوژی در حال توسعه می باشد و مطمئنا با ورود به بازار می تواند مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار بگیرد و بدون اختلال فرامین صوتی خود را اجرا می کنند .

منبع mspoweruser

نمایندگی

, , , , ,

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست