نسخه جدید کورتانا v 3.0 با طراحی جدید به روز رسانی می شود

دستیار صوتی کورتانا

دستیار صوتی کورتانا ، مدت زمانی است که روی نسخه ی 2 می باشد و به روز رسانی های قابل توجهی برای آن منتشر نشده است . بنابراین کاربران انتظار دارند که ببینند شرکت مایکروسافت در بروزرسانی جدیدی که ارائه خواهد کرد شاهد چه تغییراتی خواهند بود . خوشبختانه ، کاربران دیگر نیاز نیست از این بیشتر برای ارائه ی نسخه جدید کورتانا صبر کنند . مایکروسافت نسخه ی 3.0 دستیار صوتی کورتانا را با تغییرات بزرگی در رابط کاربری و همراه چندین ویژگی جدید و مکالمه ی بهبود یافته شده است بصورت آزمایشی در دسترس می باشد .

ویژگی های کورتانا نسخه V 3.0 به صورت زیر می باشد :

  • به روزرسانی رابط کاربری (UI) که تجربه مکالمه را در محیط جدیدی امکان پذیر می کند و مکان جدیدی برای مدیریت و تنظیمات دستگاه های دیگری که می خواهید به دستیار صوتی کورتانا متصل کنید اضافه شده است  .
  • در نسخه جدید کورتانا می توانید موسیقی و پاکدست های خود را راحت تر از نسخه قبلی گوش کنید . فقط کافی است از کورتانا (Cortana) بخواهید تا قطعه ی موسیقی و یا پاکدست های مورد علاقه ی خود را از سرویس های مورد نظر از جمله اسپاتیفای ، iHeartRadio و TuneIn  روی گوشی هوشمند خود و یا روی دستگاه دیگری که با بلوتوث به دستگاه وصل شده است پخش کند .
  • می توانید برنامه ریزی دقیق تر و سازمان یافته ای داشته باشید .با تنظیم یاد آوری ها ، تایمرها و قرارهای ملاقات می توانید منظم و دقیق باشید .
  • به سادگی می توانید با درخواست از دستیار صوتی کورتانا به گروه ها و اسکایپ ملحق شوید .همچنین شما می توانید با صدای خود ایمیلی سریع ارسال کنید .

ظاهر رابط کاربری جدید کورتانا بسیار ظریف تر از گذشته شده است و فضای سفید زیادی به کار رفته است ، به عبارتی از طراحی متریال دیزاین در طراحی دستیار صوتی مایکروسافت  استفاده شده است . ولی تغییرات فقط در ظاهر و رابط کاربری کورتانا نمی باشد . ناوبری اپلیکیشن در این نسخه تغییرات بسیار جالبی دارد .مایکروسافت بسیاری از المان های غیر ضروری را در نسخه جدید حذف کرده است . تب علاقه مندی ها در صفحه ی اصلی حذف شده است و همین باعث شده تا صفحه اصلی ظاهر دل نشین تری پیدا کند. در نسخه جدید اطلاعات و رویداد های آینده در صفحه اصلی و در تب  Upcoming ذخیره می شوند و کاربران می توانند از طریق این تب به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند .

Cortana V 3.0

در مورد دیگر ویژگی های جدید نسخه سوم کورتانا ، مایکروسافت تمرکز خود را بر روی بهبود رابط کاربری گذاشته است و در کنار آن بهبود امکانات ارتباطی با کورتانا از دیگر اهداف مایکروسافت می باشد .در نسخه دوم کورتانا ، هنگامی که میخواستید یک یادآوری جدید ایجاد کنید باید این مراحل را به صورت دستی انجام می دادید ، ولی در نسخه سوم کورتانا تمامی اطلاعات از طریق فرامین صوتی امکان پذیر می شود که نمونه آن در دستیار صوتی گوگل اسیستنت می باشد .  همچنین پشتیبانی از فرمان های صوتی می تواند در پخش و کنترل موسیقی و پخش پاکدست ها به راحتی انجام شود .

مایکروسافت در حال حاضر نسخه 3.0 کورتانا را بصورت آزمایشی ارائه داده است ، بنابر این کسانی که علاقه مند هستند تا نسخه نسخه پایدار و کامل این اپلیکیشن را نصب کنند باید صبر کنند تا این فرایند از حالت آزمایشی به صورت رسمی ارائه شود . هم اکنون می توانید تسخه بتای دستیار صوتی نسخه V3.0 را از فروشگاه گوگل دریافت کنند .

منبع androidpolice

نمایندگی

, , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست