همکاری مایکروسافت با نزدک برای توسعه سیستم های مالی بلاک چین

بلاک چین مایکروسافت

شرکت مایکروسافت روز گذشته در بیانیه ی خبری خود اعلام کرد که قصد دارد فناوری بلاک چین را با پلتفرم رایانش ابری خود یعنی آژور (Azur) و سیستم  های مالی نزدک (Nazdeq) گسترش دهد . بر همین اساس ، ساختار مالی نزدک با فناوری بلاک چین مایکروسافت با هم ادغام خواهند شد تا یک پلتفرمی ایجاد شود که تنها به یک فهرست خاصی از تراکنش های ثبت شده متکی نیست.

سیستم NFF برای ارائه ی یک پلتفرم طراحی شده است ، که به موسسات و سازمان ها اجازه می دهد از فناوری های جدید در زیرساخت های تجاری و مالی استفاده کنند .
مایکروسافت ادعا میکند که با این ادغام میتواند یک سیستم بلاک چین را ایجاد کند که به فناوری های مختلف اجازه می دهد تا با یکدیگر کار کنند .البته نباید این تعریف را برای سیستم blockchain در نظر بگیریم ، بلکه یک سیستم مبتنی بر بلاک چین در راس سایر بلاک چین ها قرار دارد که باعث می شود عملکرد بهتری داشته باشند.

در ادامه ی این بیانیه آمده است : نزدک فرصت خوبی را برای سیستم های بلاک چین جهت مدیریت معاملات ،تحویل و پرداخت را  در چندین  حلقه با مکانیزم های مختلف را فراهم می آورد .

Nasdaq

کمپانی مایکروسافت فقط در امور مالی فعالیت نمی کند ، در برخی امور بلاک چین نیز مشغول به کار است .پیش از این در گزارش های سال قبل اعلام شده بود که کمپانی مایکروسافت از فناوری بلاک چین برای جلوگیری از تماس های اسپم و مزاحم در هند استفاده می کند .یک شرکت فناوری در شهر واشتنگتن مستقر شده است که یک سیستم بلاک چین را توسعه داده است ، این سیستم به کاربران این امکان را می دهد تا هویت آنلاین خود را مدیریت کنند .

اما مایکروسافت در این زمینه بدون رقیب نیست ، شرکت های گوگل و آمازون نیز در زمینه بلاک چین پیشنهادهای خوبی را ارائه داده اند .
منبع thenextweb

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست