هواوی مشکوک به نقض تحریم های ایران مورد تحقیق قرار گرفت

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ، وزارت دادگستری امریکا  درگزارشی احتمالی شرکت الکترونیکی چینی هواوی را مشکوک به دور زدن تحریم های ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد .

در حال حاضر جزئیات این تحقیق دقیقا مشخص نشده است که به چه دلیل انجام شده است ، ولی بررسی های جدیدی که از تحقیقات بسیار گسترده کشورامریکا در مورد شرکت های چینی می باشد که این شرکت ها در تلاش برای  کسب سهام بیشتر در بازار امریکا می باشند .

شرکت بزرگ هواوی با موانع شدیدی برای فعالیت در ایالت متحده مواجه خواهد شد ، دولت امریکا در مورد همکاری هواوی با دولت چین و تاثیری که بر امنیت ملی می گذارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت . در اوایل سال جاری اپراتور معروف AT & T قرار بود قرار داد بزرگی را با هواوی به امضا برسانند که به دلیل افزایش های نگران کننده فشارهای امریکا لغو شد .

هزینه نقض تحریم ها می تواند زیان های بسیاری را شرکت هواوی وارد کند ، در سال گذشته یکی دیگر از شرکت های چینی سازنده موبایل هوشمند به نام ZTE به دلیل فروش محصولات خود به ایران و کره شمالی مبلغ یکمیلیارد و دویست میلیون دلار جریمه شد و در حال حاضر این شرکت چینی از خرید محصولات امریکایی منع شده است.

سخنگوی شرکت هواوی در مورد این موضوع گفت : شرکت هواوی با تمام مقررات و قوانین بین المللی در حال فعالیت می باشد ، ازجمله قوانین و مقررات سازمان ملل متحده و اتحادیه اروپا را رعایت می کند .

منبع theverge

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست