هوش مصنوعی DeepMind بازی Quake III را مانند انسان اجرا می کند

فناوری هوش مصنوعی این روزها در حال فراگیر شدن و  پیشرفت های چشم گیری می باشد . تحقیق و پیشرفت در هوش مصنوعی باعث پیشرفت های زیادی در بازی های ویدئویی شده است . این فناوری اطلاعاتی از NPC هارا می دهد که می توانند با حرکاتی واقعی تر مبارزه کند و همچنین قهرمانان بازی با شخصیت های متفاوت تر و تصاویر واقعی تر به نظر می رسد . در حال حاضر ، محققان DeepMind به هوش مصنوعی آموزش داده اند تا یک نسخه سفارشی شده بازی Quake III را همانند یک انسان بازی کند .

گروه دیپ مایند بر روی حالت بدست آوردن پرچم (capture the flag ) متمرکز شده اند ، که در آن بازی از مرحله به مرحله ای دیگر با تغییراتیاعمال شود . عوامل تکنولوژی هوش مصنوعی باید راهبردهای عمومی را بیاموزند تا بتوانند با هر نقشه ی جدیدی سازگار شوند ، کاری که انسان به رحتی از پس آن بر می آید . همچنین نیاز بود که عوامل همان گونه که با تیم مقابل رقابت داشتند ، با تیم دوست همکاری کنند تا قادر شوند با سبک مختلف بازی با دشمن سازگار شوند .

محققان هوش مصنوعی دیپ مایند در رابطه با همین موضوع در وبلاگی نوشتند : عوامل ما در همین رابطه باید یادبگیرند تا چگونه ببینند ، عمل کنند ، همکاری کنند تا در موقعیت های ناشناس دیگری به رقابت بپردازند. تمام آنها از یک سیگنال تقویتی در هر مسابقه  استفاده می کنند تا مشخص شود که آیا تیم آن ها برنده شده است یا خیر .

آن ها یک گروه از عوامل هوش مصنوعی را به طریقی آموزش داده اند که با بازی کردن می آموزند و مانند انسان رفته رفته در بازی بهتر می شوند . هر یک از عوامل فردی با گرفتن یک سیگنال پاداش برای رسیدن به اهداف خود انگیزه ی مضاعفی را پیدا می کنند و همین موجب گرفتن پرچم در بازی می شود . بر همین اساس ، عاملان فناوری هوش مصنوعی در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و همینطور در مقابل انسان ها برای تقویت حافظه و همچنین پایداری در رفتارهای خود در اجرای مسابقات با سرعت کم و زیاد بازی می کنند . محققان هوش مصنوعی بر این باور هستند که عوامل هوش مصنوعی می توانند از پس انسان ها بر بیایند و زودتر از انسان ها به پیروزی برسند و همچنین در همکاری نیز مشارکت می کنند . همچنین ، عوامل هوش مصنوعی رفتارهای انسانی دیگر مانند پیروی از هم تیمی ها و ایجاد کمپ در پایگاه دشمن را یاد گرفته اند .

محققان بر این باور هستند که هوش مصنوعی می تواند بازی های دشوارتر مانند StarCraft II و Dota 2 را همانند انسان در نقش های دشمن و دوست بازی کنند . کمپانی بازی سازی eSport امیدوار به استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود در صنعت بازی سازی در آینده ی نزدیک هستند .

منبع engadget

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست