کاهش ارزش بیت کوین به زیر ۷۰۰۰ دلار

بر اساس گزارشی که رویترز منتشر کرده است ، ارز دیجیتالی بیت کوین به پایین ترین قیمت در سه ماه گذشته رسیده است . بسیاری بر این باور هستند که دلیل کاهش ارزش بیت کوین قانون جدید ریگلاتوری می باشد ، در این قانون آمده است خرید ارز دیجیتالی بیت کوین فقط با کارت های اعتباری دو بانک معروف انگلیسی و امریکایی مقدور می باشد.بیت کوین با ارزش ترین ارز دیجیتالی در حال حاضر در معاملات عصر روز گذشته با قیمت ۶۸۵۳ دلار در نیویورک معامله شد .

ارز دیجیتالی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ با ۱۳۰۰ درصد افزایش رسیده بود و بسیاری از سرمایه گذاران را جذب خود کرد ، اما بیت کوین هفته ی خوبی را سپری نمی کند و با کاهش ۵۰ درصدی به در اوایل سال جاری تمام سرمایه گذاران را نا امید کرد . هفته گذشته بیت کوین بدترین عملکرد را از سال ۲۰۱۳ داشته است .

میلز ایکرز ، تحلیلگر سرشناس شرکت  Centtripکه متخصص تحلیل مبادلات ارزی و مبادلات جهانی است در پیش بینی خود عنوان کرده است : ما پیش بینی می کنیم ارز دیجیتالی بیت کوین به ۵۰۰۰ هزار دلار خواهد رسید . البته این کاهش قیمت فقط مربوط به بیت کوین نمی باشد ، دیگر ارزهای دیجیتالی از جمله اتریوم با کاهش ۱۹ درصدی در بازار امریکا با قیمت ۷۰۳ دلار معامله شد همچنین ارز دیجیتالی ریپل که سومین ارز دیجیتالی شناخته می شود ۱۴ درصد کاهش ارزش داشته است .

بانک های بزرگی که ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتالی را ممنوع کرده اند به تعدادشان افزوده می شود ، پس از آنکه بانک های جی پی مورگان و سیتی گروپ خرید بیت کوین را به وسیله ی کارت های اعتباری ممنوع اعلام کردند بانک دیگری به نام لویدز نیز اعلام کرد خرید ارزهای دیجیتالی با کارت اعتباری این بانک ممنوع می باشد . کشور هند نیز روز گذشته اعلام کرد ، اقدامات لازم را برای ممنوعیت مبادلات با ارزهای دیجیتالی را در سیستم مالی این کشور وضع خواهد کرد .

تحلیل گران بخشی از کاهش ارزش ارزهای دیجیتالی به سرقت های اخیر ربط می دهند ،  در هفته های اخیر هکر ها سرقت های بزرگی را انجام داده اند ، برای مثال چندین روز گذشته یک صرافی مورد حمله هکر ها قرار گرفت و توانستند از این صرافی ۵۳۲.۹ میلیون دلار ارز دیجیتالی بیت کوین را سرقت کنند .به هر حال قیمت بیت کوین طبق پیش بینی ها باز کاهش خواهد داشت  .

منبع reuters

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست