کاهش ارزش سهام آلفابت به دلیل تهدید آمازون

آلفابت - گوگل - سهام گوگل

پس از اینکه آلفابت گزارش درآمد سه ماهه سوم خود را منتشر کرد ، به دلیل اینکه کمی کمتر از انتظار تحلیلگران بود ارزش سهام آلفابت کاهش پیدا کرد .غول اینترنتی گوگل درآمد خود را در سه ماه سوم سال 2018 را 33.7 میلیارد دلار گزارش کرد ، بر همین اساس تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند آلفابت 34.04 میلیارد دلار درآمد داشته باشد .

درآمد خالص آلفابت در سه ماهه سوم سال جاری 9.19 میلیارد دلار اعلام شد . در آمد بدست آمده حاصل از کسب و کار تبلیغاتی گوگل تقریبا 70 درصد از درآمد آلفابت را به خود اختصاص می دهد . بر اساس پیش بینی ها ، این درآمد در سه ماه پایانی در ماه سپتامبر به 28.95 میلیارد دلار خواهد رسید . ارزش سهام گوگل در ساعات اولیه مبادلات تقریبا 3.50 دلار با کاهش قیمت معامله شد .

کارشناسان دلایل این اتفاق را احتمال ورود شرکت آمازون در کسب و کار و تبلیغات و جستجوی اینترنتی عنوان کرده اند و این موضوع سرمایه گذاران را نگران کرده است ، درآمد اصلی گوگل از تبلیغات و جستجوی اینترنتی می باشد .

مونیکا پارت تحلیلگر ارشد مجله ی ( eMarket ) در گزارش خود گفت: ما شاهد کاهش چشمگیر درآمد خالص گوگل هستیم که این درامد از بخش جستجوی اینترنتی بدست می آید . این موضوع احتمالا به افزایش رقابت با شرکت آمازون است ، زیرا مصرف کنندگان برای یافتن محصولات خود سراغ آمازون غول تجارت الکترونیکی می روند . در عین حال آمازون هم مشکلات مربوط به خود را دارد ، آمازون در گزارش خود اعلام کرد که درآمد کمتر از حد انتظاری را داشته است و این موضوع باعث شد سهام این شرکت 7 درصد کاهش داشته باشد .

منبع fastcompany

نمایندگی

, , , , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست