کوالکام تامین کننده مودم های ۵G در سال ۲۰۱۹ برای اکثر تولید کنندگان تلفن های همراه خواهد بود

با گذشت ۲ ماه از معرفی استاندارد نسل پنجم ارتباط شبکه بی سیم ۵G ، فعالان صنعت موبایل برای برای ارائه نسل بعدی ارتباط بی سیم به مشتریان به رقابت می پردازند . در روز گذشته شرکت کوالکام بزرگترین تولید کننده پردازنده های موبایل در بیانیه ای خبر از همکاری با شرکت های بزرگ برای تامین مودم های ۵G را اعلام کرد .در این اطلاعیه کوالکام اعلام آمادگی  تامین مودم X50 5G را برای شرکت های بزرگی از جمله ال جی ، سونی موبایل ، اچ تی سی ، ایسوس ، شیائومی ، زد تی ای ، نت گیر و دیگر شرکت هارا اعلام کرده است . فراموش نکنید ، شرکت ساموسنگ نیز در ماه گذشته همکاری خود با شرکت کوالکام برای فناوری نسل پنجم ۵G را تا چندین سال دیگر اعلام کرد.

اما اگر چنین ابزاری در دسترس کاربران باشد ولی اوپراتورهای تلفن های همراه  تکنولوژی ۵G را پشتیبانی نکنند هیچ فایده ای ندارد ! در بیانیه ی دوم شرکت کوالکام لیستی از اپراتور های کشور های مختلف را ارائه نمود  که این شرکت ها اقدام به آزمایش مودم  X50 برای خدمات دهی نسل پنجم ارتباطات ۵G  کرده اند . تعدادی از این اپراتور ها با نام های ; AT&T ، Verzion Wirkess And Sprint ، Vodafon ، Telstra ، Deutsche ، Telekom ، NTT Docomo و China Mobile می باشد.

البته توجه داشته باشید که شرکت های بزرگی در این لیست غایبان بزرگی محسوب می شوند ، شرکت هواوی در حال ساخت چیپ های مخصووص خود است ، اپل هم در حال ساخت چیپ اختصاصی خود می باشد . غیبت اپل برای همکاری با کوالکام چندان تعجب آور نیست زیرا شرکت اپل در حال جنگ حقوقی با شرکت کوالکام است . در لیست اپراتورها نام اپراتور معروف T-mobile   برای همکاری با شرکت کوالکام به چشم نمی خورد ، اگرچه در گذشته خبری  از همکاری این اوپراتور با شرکت کوالکام برای ساخت تراشه ای با فناوری  gigabit LTE انتشار یافته بود .

با این حال ، این تعهد نامه ای که منتشر شده است نشان می دهد شرکت های بزرگی در حال رقابت برای ارائه ی نسل جدید شبکه ۵G در سال ۲۰۱۹ خواهند بود . با این حال ، برخی از اپراتورهایی مانند AT&T از مدت ها قبل در حال پیاده سازی و آزمایش نسل پنجم فناوری ارتباطات ۵G هستند . این طور که به نظر می رسد تا دسترسی به نسل پنجم ارتباط ۵G فاصله چندانی نمانده است ، آنطور که پیش بینی می شود مانند ارائه ی نسل چهارم فناوری ارتباط ۴G  در ابتدای راه ممکن است در ارائه این سرویس به مشکل کندی سرعت و .. رو به رو باشیم .

منبع engadget

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست