گوگل برای باقی ماندن موتور جستجوی پیش فرض در سافاری 9 میلیارد دلار هزینه می کند

همانطور که می دانید موتور جستجوی اپل در سافاری به صورت پیش فرض گوگل می باشد . بر اساس براوردهایی که به تازگی انجام شده است ، غول جستجوی اینترنتی برای اینکه بخواهد در سال جاری میلادی به عنوان موتور جستجوی پیش فرض اپل در سافاری بماند ، ابتدا باید بیش از 9 میلیارد دلار تا پایان سال جاری پرداخت کند . اما در سال 2019 اپل این رقم را افزایش می دهد . بر اساس پیش بینی تحلیلگری معروف با نام راد هال ، گوگل برای اینکه بتواند در سال آینده به عنوان موتور جستجوی پیش فرض سافاری باقی بماند ، باید در سال 2019 میلادی 12 میلیارد دلار به کمپانی اپل پرداخت کند .راد هال در ادامه گزارش خود می گوید : فکر می کنم گوگل در سال 2017 مبلغی بالغ بر بیش از 3 میلیارد دلار به اپل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض سافاری پرداخت کرده است .

دسترسی به سافاری (safari) روی آیپد و آیفون برای شرکت گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد ، زیرا گوگل بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات بدست می آورد . همچنین ، سافاری از دیگر موتورهای جستجو مانند ، یاهو ، بینگ و DuckDuckGo برای جستجو پشتیبانی می کند ، اما اکثر کاربران ترجیح می دهند از موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر دستگاه خود استفاده کنند . اپل از وابستگی شرکت گوگل در برخی از خدمات خود بسیار راضی می باشد . این شرکت قبلا در بورس اوراق بهادار ایالات متحده امریکا گفته است که هزینه هایی که برای اعطای گواهی از شرکت ها ، از جمله گوگل دریافت می شود اپل را در مسیر توسعه و پیشرفت کمک می کند و حتی باعث می شود سرویس موسیقی اپل محبوب تر شود .

از دیگر عواملی که باعث می شود گوگل را در چنین جایگاهی قرار دهد، ممکن است واکنش های بالقوه ای که در حوزه ی جاسوسی ایجاد می کند داشته باشد .در حالی که موتور جستجوی گوگل محبوبیت بیشتری را از سایر موتورهای جستجوهایی مانند بینگ شرکت مایکروسافت دارد ، و همین موضوع باعث شده است موتور جستجوی قدرتمند گوگل به صورت پیش فرض در سیری  استفاده شود .

منبع appleinsider

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست