گیت ها 100 میلیون مخزن پروژه دارد

گیت هاب (GitHub) بزرگترین پلتفرم مدیریت فایل های توسعه دهندگان و برنامه نویسان ، در روز گذشته اعلام کرد که توسعه دهندگان ۱۰۰ میلیون مخزن اطلاعات یا پروژه را در گیت هاب ایجاد کرده اند . گیت هاب در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و ۳۳ هزار مخزن فایل داشت  ،  تقریبا یک سوم از آمار ۱۰۰ میلیون پروژه را در سال گذشته ذخیره کرده است .

طبق گزارش منتشر شده ، در حال حاضر ۳۱ توسعه دهنده و برنامه نویس از سرتاسر دنیا از گیت هاب استفاده میکنند .مخازن ویا به اصطلاح Repos توسط مهندسین و توسعه دهندگان در رشته ها و شاخه های مختلف برای هماهنگی در پروژه های تیمی و گروهی استفاده می شود .

طبق گزارش منتشر شده از Octoverse  در مورد ماهیت اکوسیستم توسعه دهندگان ،  پروژه های متن باز در گیت هاب از جمله ، مایکروسافت Azure Docs ، فیسبوک PyTorcg و موتور بازی Godot از MIT سریع ترین رشد را داشته اند .

 در حالی که ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد مخزن را در گیت هاب دارد ، کشور الجزایر سریع ترین رشد را در ایجاد مخزن داشته است و مصر بیشترین تعداد پروژه های متن باز را دارد .

گیت هاب در ماه ژوئن سال جاری توسط مایکروسافت به قیمت ۷.۵ میلیارد دلار خریداری شد. این معامله در اکتبر به صورت رسمی کامل شد تا کمپانی مایکروسافت مالک بزرگترین مخزن اطلاعات باشد .

سم لمبرت در ماه Jun سال جاری در رویداد گیت هاب یونیورس (GitHub univers) از قابلیت جدیدی در گیت هاب به نام Actions خبر داد .بر اساس ادعای سم لمبرت این  قابلیت بزرگترین تغیبراتی است که بعد از قابلیت pull request “درخواست تغییرات” ارائه شده است . این قابلیت راه جدیدی را برای بهینه سازی اکشن ها از جمله ، ساخت ، اشتراک گذاری و اجرای کد در مکانی در گیت هاب میسر  می سازد .

همچنین در دیگر گزارش های منتشر شده اعلام شده است که گیت هاب قصد دارد تمرکز خود را روی یادگیری ماشین افزایش دهد ، با این کار توسعه دهندگان می توانند کدهای خود را به راهتی به زبان های مختلف برنامه نویسی از جمله پایتون و جاوا تبدیل کنند .

منبع venturebeat

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست