آمازون بیش از 100 میلیون دستگاه مجهز به الکسا به فروش رسانده است

الکسا

شرکت آمازون هیچ وقت آمار دقیقی درباره فروش اکسا منتشر نکرده است ، این بار هم آمار عجیبی را در مورد فروش این محصول منتشر کرده است. دیو لیمپ (Dave Limp) یکی مدیران ارشد آمازون در مصاحبه ی خود با وب سایت The Verge اعلام کرده است که این شرکت تا به امروز بیش از 100 میلیون دستگاه مجهز به سیستم الکسا فروخته است. اما در این آمار مشخص نشده است که چند دستگاه از خود شرکت آمازون مجهز به سیستم الکسا شده است و یا محصولات مختلفی که به صورت دسته بندی شده به سیستم الکسا مجهز شده اند مشخص نشده است. در هر حال آمارهای به دست آمده نشان می دهند که افراد زیادی در خانه های خود از محصولاتی استفاده می کنند که مجهز به سیستم الکسا شده است.

دیو لیمپ در ادامه گزارش خود اضافه کرد که آمازون از ماه ژانویه تمام موجودی اکو دات ( Echo Dots ) را فروخته است.

این آمار منتشر شده از شرکت آمازون ، تصویر کاملی از دسترسی الکسا را ارائه نمی دهد، در واقع مشخص نشده است که چه تعداد دستگاهایی که این شرکت ادعا میکند مجهز به سیستم الکسا شده اند. در این آمار مشخص نشده است که چه تعدادی از دستگاه های خانگی از هوش مصنوعی الکسا در آن ها استفاده شده است.

وقتی شما یک ماشین لباسشویی با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی الکسا خریداری می کتنید ، به این معنی نیست که شما در کار کردن با ماشین لباسشویی از دستورات صوتی الکسا استفاده می کنید . شاید حتی شما نمی دانید که دستیار آمازون جزو گزینه های فعال دستگاه شما باشد و یا هنوز فعال نشده است. در زمان  انتشار این گزارش بیش از 28 هزار دستگاه لوازم خانگی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی الکسا وجود دارد ، اما احتمالا برخی از این دستگاه ها مورد استفاده قرار نگرفته اند.

اما مسئله رقابت را فراموش نکنیم. یک رقیب سرسختی مانند گوگل اسیستنت (Assistant Google) کار آمازون را سخت خواهد کرد. در حال حاضر بسیاری از گوشی های اندروید مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت هستند اما در حال حاضر قادر به اتصال به اسپیکرهای هوشمند و یا سایر دستگاه های خانگی نیست.مگر اینکه گوگل اطلاعات مربوط به فروش گوگل اسیستنت را منتشر کند تا کار برای الکسای آمازون سخت تر شود یا آنکه با چالش جدیدی مواجه خواهد شد.

منبع engadget

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست