آمازون رسما وارد فناوری بلاک چین شد

فناوری بلاک چین آمازون

آمازون با وجود پیشینه ای کوچک که در حوزه ی بلاک چین داشت ، در حال حاضر با معرفی دو سرویس AMB و  QLDB که مبتنی بر بلاک چین هستند ، رسماً وارد دنیای فناوری BlockChain شد .

بر اساس گزارش TechCrunch ، سرویس های با نام های  Quantum Ladger Database(QLDB) و  Amazon  Managed Blockchain (AMB) در کنفرانس Invent 2018 آمازون بصورت رسمی معرفی شدند .

بر اساس گزارش منتشر شده از وبسایت AMB ، این پلتفرم یک سرویس کاملا مدیریت شده را به کاربران ارائه خواهد ، این سرویس به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی هرچه تمام شبکه های مبتنی بر بلاک چین را در مقیاس های مختلف توسعه دهند ‌. اما با انتشار این خبر ، برخی از کاربران  ممکن است فکر کنند که این سرویس در حال حاضر قابلیتی است که بلاک چین از آن بی بهره بوده است و می تواند برای این فناوری بسیار پر اهمیت باشد . اما زمان لازم است تا مشخص شود که سرویس AMB تا چه میزان برای فناوری بلاک چین اهمیت دارد .

سرویس ABM از فریم ورک متن باز Hyperlegger fabric استفاده می کند . اما این موضوع دور از انتظار نبود , چون همانطور که جلو تر اشاره کردیم ، آی بی ام اخیرا پلتفرم توسعه بلاک چین را برای سرویس های مبتنی بر وب آمازون ارائه داده است . بر همین اساس ، در آینده ای نزدیک ، سرویس İBM  با ارز دیجیتالی اتریوم سازگار خواهد شد .

از سوی دیگر سرویس Quantum ladger database را نمیتوان به عنوان یک سرویس مستقل مبتنی بر بلاک چین به حساب آورد .در واقع سرویس QLDB یک جزئی از AMB محسوب می شود که وظیفه ی این سرویس نگهداری تاریخچه ی تغیبراتی است که  بر اطلاعات این سرویس اعمال شده است . همچنین آمازون ادعا می کند سرویس QLDB  قادر است با توجه به وضعیت های مختلف در زمان هایی که نیاز بیشتری دارد ، ظرفیت خود را در مقایسه با حد معمول بیشتر کند . اما بر عکس این قابلیت نیز می تواند اتفاق بیفتد .

علاقه مندان می توانند در خواست خود را برای دریافت این دو سرویس QLDB و AMB  را ثبت کنند . اما باید توجه داشته باشند ، این دو سرویس به مرحله اجرایی در نیامده اند و فقط می توانند بصورت پیش نمایش در دسترس می باشد . علاقه ندارن می توانند پس از ثبت درخواست خود شبکه مبتنی بر بلاک چین خود را تولید کنند .

منبع thenextweb

نمایندگی

, , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست