احرازهویت دو مرحله ای بهترین راه مقابله با حملات فیشینگ و بات ها است

احرازهویت دو مرحله ای

ممکن است این سوال برای پیش بیاید که بهترین راه برای برقراری امنیت در اینترنت کدام است؟ پاسخ این سوال این است که بستگی به مدل تهدید شما دارد. اما بالابردن امنیت فضای اینترنتی برای کاربران متفاوت می باشد، اکثر کاربران نیازی به امنیت بسیار بالا در سطح هسته ای و یا دولتی ندارند. اما پاسخ کوتاه به این سوال این است که، برای بالا بردن امنیت از روش احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.

با این حال بسیاری از متخصصان امنیت معتقدند استفاده از رمزهای عبور بسیار قوی و منحصر به فرد برای بالا بردن امنیت بسیار مناسب می باشند. در روش احراز هویت دو مرحله ای در واقع یک گام اضافی در فرایند معمول ورود به حساب کاربری آنلاین می باشد که ارسال یک کد منحصر به فرد به دستگاهی که مالک آن هستید،بهترین روش برای دفاع در برابر هکرها و اطلاعات آنلاین شما خواهد بود. اطلاعات گوگل نیز نشان می دهد، ساده ترین احراز هویت های دو مرحله ای تا چه حد می تواند حساب های کاربران را در برابر حملات محافظت کنند.

بررسی های گوکل که با کمک دانشگاه های نیویورک و کالیفرنیا انجام شده است، نشان می دهد که هرگونه عملیات مبتنی بر دستگاه مانند ارسال پیامک متنی یا فوری در دستگاه می تواند امنیت کاربران را تقریبا در رایج ترین نوع حملات حفظ کند. بررسی های گوگل نشان می دهد که ارسال یک پیام متنی به تلفن کاربر باعث شده است 100 درصد از حملات خودکار که توسط بات ها برای سرقت کلمات عبور در صفحات ورود انجام می شود و 96 درصد از حملات فیشینگ که سعی دارند رمز عبور کاربران را سرقت کنند، جلوگیری کرده است.

بررسی های احراز هویت دو مرحله ای گوگل

البته تمام گزینه های احراز هویت دو مرحله ی در عملکرد برابر نیستند. کدهای متنی که توسط پیام متنی به کاربران ارسال می شوند نمی توانند جلوی تمامی حملات هکرهای نیمه حرفه ای را بگیرند اما هنوز هم بهتر از عدم استفاده از روش احراز هویت دو مرحله ای می باشد. بهترین روش، ارسال یک پیامک متنی از طریق یک اپلیکیشن اعتبارسنجی بر روی گوشی همراه شما می باشد، بلکه در این روش امنیت احراز هویت بسیار بالا می رود.

تنها فقط یک کلید امنیتی  برای حفاظت بیشتر از حساب های کاربری حساس طراحی شده است که می تواند کاربران را در برابر حملات خودکار ربات ها و فیشینگ و هکرهایی که تعداد بسیار زیادی از کاربران را مورد حمله خود قرار می دهند، جلوگیری کند. گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که در یکی از حملات دسته جمعی هکرها اطلاعات یک میلیون کاربر در معرض حمه قرار گرفته است.

اما برای کاربران عادی، می توانند با اضافه کردن یک شماره تلفن به حساب کاربری خود و استفاده از یک احراز هویت بسیار ساده دو مرحله ای، می توانند امنیت فضای اینترنتی خود را بسیار بالا ببرند.

منبع techcrunch

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست