اروپایی ها پردازنده های AMD را به اینتل ترجیح می دهند

آمارها گویای آن است که شرکت AMD از زندگی در زیر سایه ی اینتل، به یک رقیب واقعی در چند وقت اخیر تبدیل شده است. طبق اعلام انجمن سخت افزار اروپا(EHA)، محبوبیت شرکت AMD در دو سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است. در آخرین نظرسنجی که در بازار اروپا در خرید پردازنده ها انجام شده است، تقریبا 10 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند و 60 درصد آن ها پردازنده های AMD را به اینتل ترجیح داده اند.

کوین کرینز، مدیر انجمن EHA گفت: در سه سال گذشته محصولات AMD در بین علاقه مندان به کامپیوتر رشد بسیار خوبی را داشته است. AMD  با سری پردازنده های رایزن هرگونه فاصله ی عملکردی را با اینتل از بین برده است، در حالی که نسبت به قیمت پایین تر از اینتل عملکرد بسیار خوبی را در اختیار کاربران ارائه داده است.

AMD در سال های گذشته به آرامی مورد توجه طرفداران رایانه های شخصی قرار گرفته است. در یک نظر سنجی مشابهی که در سال 2018 انجام انجام شد، 40 درصد از شرکت کنندگان پردازنده های AMD را به رقبا ترحیح دادند. این نظر سنجی دوباره در ماه مه سال جاری انجام شد که این رقم به 50 درصد افزایش یافت. رکاینز گفت: دلیل افزایش محبوبیت محصولات AMD در طی ماه های اخیر، می تواند به عرضه آخرین نسل از پردازنده های دسکتاپ رایزن ارتباط داشته باشد.

AMD همچنین در مورد کارت های گرافیکی، دستاوردهای خوبی را کسب کرده است، هرچند انویدیا در این بازار پیشتاز است. در حالی که 72.8 درصد از کسانی که در نظر سنجی شرکت کرده اند کارت گرافیک های GeForce شرکت انویدیا را انتخاب کرده اند، اما شرکت AMD اعلام کرده است که سهم آن ها در بازار کارت گرافیک نسبت به شش ماه گذشته 4 درصد افزایش داشته است که از 19 درصد به 23 درصد رسیده است.

علاوه بر این، این نظر سنجی نشان داد که تقریبا همه کسانی که GPU های AMD را ترجیح می دهند، آن ها را با پردازنده های همان شرکت ترکیب کرده اند. فقط 2.9 درصد از شرکت کنندگان تمایل داشتند که کارت گرافیک های AMD را در کنار پردازنده های اینتل استفاده کنند.

طرفداران AMD فقط در اروپا در حال افزایش نمی باشد، در فهرست پردازنده های پرفروش آمریکا در آمازون، از ده رتبه فقط دو رتبه در اختیار AMD نمی باشد، همچنین فروش محصولات AMD در ژاپن نیز پیشرفت خوبی داشته است.

منبع techspot

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست