اسلک رمز عبور هزاران کاربر خود را پس از 4 سال بازیابی می کند

بازیابی رمز عبور کاربران اسلک

اسلک (Slack) می گوید در حال بازیابی رمز عبور برخی از کاربران خود است که این تصمیم پس از انتشار اطلاعات جدیدی در مورد نقض امنیتی از مارس 2015 بدست آمده است. هر کاربری که حساب خود را قبل از این تاریخ ایجاد کرده است و از زمان به بعد رمز عبور خود را تغییر نداده باشد و همچنین از حساب کاربری خود استفاده نکرده باشد و هنوز رمز عبورش بازیابی نشد است، می تواند مشمول تصمیم جدید اسلک باشد. اسلک می گوید حدود یک درصد از کاربران در یکی از این سه دسته تقسیم می شوند، که بر اساس گزارش ZDNet تعداد این کاربران 65 هزار نفر می باشد.

این شرکت تصمیم گرفت تا رمز عبور کاربران خود در آن بازه زمانی را دوباره تنظیم کند، اسلک مطلع شد که مجموعه ای از آدرس های ایمیل و رمزهای عبور آن ها به خطر افتاده است. پس از تحقیقات انجام شده، اسلک به این نتیجه رسید که در سال 2015 هکر ها بادر به وارد کردن کی لاگ را در نرم افزار این شرکت کنند و قادر به خواندن کلمات عبور کاربران هنگام ورود آن ها به این پلتفرم باشند. هکرها همچنین توانستند به پایگاه داده ای از نام های کاربری و کلمه عبور هش شده کاربران دسترسی پیدا کنند.

اسلک می گوید تمام کاربرانی که اطلاعات حساب کاربریشان فاش شده باشد رمز عبورشان بازیابی می شود و اطلاع رسانی انجام خواهد شد. اسلک به تمام کاربران خود پیشنهاد می کند که از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنند. کاربرانی که نگران این هستند که آن ها هم تحت تاثیر این تصمیم اسلک قرار خواهند گرفت یا خیر، می توانند اطلاعات حساب کاربری خود را به صورت یک فایل CSV از وب سایت اسلک دانلود کنید.

منبع theverge

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست