اطلاعات بیش از 100 میلیون کاربر وب سایت Quora هک شد

Quora

Quora یک وب سایت جامع برای پرسش و پاسخ است که روزانه میلیون ها بازدید کننده از سرتا سر دنیا از این وب سایت بازدید می کنند . بر اساس گزارش منتشر شده ، روز گذشته پس از بروز شکاف امنیتی در وب سایت Quora ، اطلاعات مربوط به بیش از 100 میلیون کاربر فاش شده است . این وب سایت وجود حفره امنیتی را به صورت رسمی تایید کرد .

بر اساس گزارش آدام دی آنجلو مدیر عامل این وب سایت ، اطلاعاتی که در این حفره امنیتی به سرقت رفته است شامل نام ، آدرس ایمیل ، پسوردهای کاربران که بصورت رمزنگاری شده نگهداری می شد و همچنین اطلاعات و محتوای عمومی وارد شده توسط کاربران نظیر سوالات ، پاسخ ها ، نظرات و لایک ها به سرقت رفته اند . اما شاید برای شما عجیب باشد ، در این سرقت حتی برخی از مطالب غیر عمومی نیز شامل سوالات و پاسخ هایی خصوصی به همراه دیسلایک ها (downvotes) فاش شده اند ، لازم به ذکر است که درصد کمی از کاربران وب سایت Quora پیام های خصوصی ارسال و دریافت کرده اند .

مسئولین وب سایت کورا (Quora) در تاریخ 30 نوامبر متوجه به سرقت رفتن اطلاعات کاربران خود شده اند و تحقیقات در حال انجام است . این وب سایت پس از متوجه شدن شکاف امنیتی ، تمامی کاربران خود را مجبور به تغییر دادن رمز عبور خود کرد . همچنین این وب سایت در ادامه گزارش خود می گوید که رمز عبور حساب کاربران بصورت هش (Hash) شده نگهرداری می شدند تا زمانی که اگر این اطلاعات به سرقت رفتند هکرها نتوانند از آن ها استفاده کنند و کاربران وب سایت نباید نگران این موضوع باشند . اما برای احتیاط ، بهتر است کاربران رمز عبور خود را ریست کنند . تیم پشتیبانی وب سایت Quora از زمان بروز این اتفاق ، تمام کاربران خود را به وسیله ی ایمیل اطلاع رسانی کرده اند .

منبع engadget

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست