افت 15 درصدی عرضه گوشی های آیفون در سه ماهه سوم 2019

افت فروش آیفون در سال 2019

اپل  انتشار آمار فروش آیفون های خود را متوقف کرده است و بر اساس گزارش IHS Market مشخص است که چرا اپل از اعلام آمار فروش آیفون خودداری کرده است. بر اساس این گزارش، محموله های ارسالی آیفون در سه ماهه سوم سال 2019 ، 35 میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 14.6 درصد کاهش داشته است. با توجه گفته های Jusy Hong و Gerrit از IHS Markit دلایل این اتفاق قیمت بالای گوشی های آیفون می باشد که تاین اتفاق را پیش بینی کرده بودند. گوشی های جدیدتر این شرکت بسیار گران قیمت هستند و همچنین افت قیمت گوشی های قدیمی تر اپل به اندازه کافی پایین نمی آید.

اپل از نظر عرضه آیفون های خود به بازار با چالش های بزرگی روبه رو می باشد و با توجه به روندی که پیش گرفته است بعید است که این مشکل به زودی برطرف شود. اپل 35.3 میلیون دستگاه آیفون را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه کرده است که نسبت به سال گذشته که 41.3 میلیون دستگاه راهی بازار کرده بود 14.6 درصد کاهش یافته است.

اپل با فعالیتهای تبلیغاتی خود تهاجمی تر و قدرتمند وارد بازار شد، اما هنوز با دو چالش اساسی روبه رو است: قیمت گذاری بسیار بالای آیفون های جدید  و همچنین کاهش قیمت نا کافی در مدل های قدی می تر دو تا سه سال گذشته است. بر اساس این گزارش، اکنون اپل از نظر عرضه جهانی گوشی های هوشمند در رتبه چهارم پشت سر سامسونگ، هواوی و اوپو قرار گرفته است. همچنین شرکت های  شیائومی و ویوو از دنبال کنندگان بسیار نزدیک اپل می باشند.

هونگ و اشنمن بر این باورند که کاهش فروش گوشی های آیفون در سه ماهه پایانی سال میلادی نیز ادامه خواهد یافت. اما سوال اصلی این است که آیا اپل قادر خواهد بود درآمد خود را حفظ کند یا خیر، آیا کاهش فروش آیفون ها تاثیر منفی بر روی درامد اکوسیستم های خود مانند اپ استور و فروش محتوا خواهد گذاشت یا خیر. البته سه ماهه سوم برای اپل چندان بد نبوده است، اما بخش اعظم افت اپل مربوط به چین می باشد. جنگ تجاری امریکا با چین تاثیر بسیار زیادی روی تجارت اپل داشته است.

منبع zdnet

نمایندگی

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست