الفابت در سه ماه سوم 2018 بیش از 33.74 میلیارد دلار درامد کسب کرده است

آلفابت - Alphabet

آلفابت (Alphabet) در هفته ی گذشته گزارش مالی سه ماهه ی سال 2018 میلادی را منتشر کرد و در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران شاهد کاهش روند افزایش درامد خود بوده است . با انتشار گزارش مالی خود تنها پس از چند ساعت الفابت شاهد کاهش 4 درصدی ارزش سهام خود بوده است .اما یکی از دلایل کاهش درامد الفابت ، افزایش هزینه های جاری این شرکت می باشد که حاشیه سود الفابت را از 28 درصد به 25 درصد رسانده است . نتایج تحقیقات سه ماهه سوم شرکت الفابت نشان می دهد ، سرمایه گذاران بزرگ در کسب و کارهای جدید و در کنار افزایش رقابت میان شرکت ها ، نظارت شدید و اعمال جریمه های سنگین از رگلاتوری ها از دلایل افزایش هزینه های آلفابت عنوان شده است .

هریس انور ، تحلیلگر ارشد وبسایت Investing.com گفت :  سود آوری گوگل همچنان با قدرت زیادیدر حال حرکت است . اما اگر با نگاه عمیقی به این موضوع نگاه کنید ، فشار هزینه های جاری این شرکت باعث ناامیدی سرمایه گذاران می شود.

در حال حاضر سهام الفابت با 4 درصد کاهش به 1,055 دلار رسیده است . درامد این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری به 33.74 میلیارد دلار رسیده است ، اما بر اساس اطلاعات بدست آمده از Refinitiv ، تحلیلگران پیشبینی درامد 34.05 میلیارد دلاری داشته اند . کمپانی آلفابت سود خالص 9.19 میلیارد دلاری یا 13.06 دلار به ازای هر سهم سهام در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته سود خالص 6.73 میلیارد دلار یا 9.57 دلار به ازای هر سهم بوده است .

گوگل درامد خوبی را در چندین سال گذشته به لطف مشتریان تجاری  از تبلیغات تصویری و آگهی های تبلیغاتی بدست آورده است . سهم درامد آلفابت در سه ماهه سوم سال جاری حدود 29 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 20.3 درصد افزایش داشته است . با این وجود که در 20 سال اخیر درآمد اصلی گوگل از تبلیغات بوده است ، این شرکت در چندین سال اخیر در تلاش است تا با ارائه ی سرویس های ابری و فروش سخت افزار کسب و کار خود را بزرگتر کند .

اما در ادامه گزارش ، کسب درامد آلفابت از دیگر بخش ها با نام (Other Bets) در زمینه سلامت و زیرساخت های اینترنتی ، 4.79 میلیارد دلار در سه ماهه سوم گزارش شده است که در مقایسه به سه ماهه سوم سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است . اما پیش بینی تحلیلگران درآمد آلفابت از این بخش ها 4.94 میلیارد دلار بوده است . با توجه به گزارش منتشر شده  ، هزینه های آلفابت 14.3 میلیارد دلار بوده است که 28 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است ، اما این میزان کمتر از میانگین تخمین زده شده تحلیلگران که 14.5 میلیارد دلار بوده است زده شده .Google غول اینترنتی جهان ، طی دو سال گذشته 7.7 میلیارد دلار بابت نقض قوانین ضد ترور در اتحادیه ی اروپا جریمه شده است وبا  افزایش توجه به مسائل امنیتی ، حریم خصوصی و همچنین رقابت با سایرین در ایالات متحده امریکا ، می تواند هزینه های جاری آلفابت را بیش تر کند . شرکت آمازون (Amazon) یکی از زیر مجموعه های تبلیغاتی گوگل را برای تبلیغات خریداران در سایت خود جذب کرده است .

منبع venturebeat

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست