اپلیکیشن Recorder پیکسل 4 گوگل میتواند بدون اینترنت گفتار را به متن تبدیل کند

 

گوگل در روزهای گذشته نسل جدید گوشی های سری پیکسل خود را معرفی کرد، اما در کنار محصولات جدید خود از اپلیکیشن ضبط صدای پیشرفته ای نیز رونمایی کرد. ویژگی های جالب این اپلیکیشن، آن را با دیگر اپلیکیشن های ضبط صدا متمایز کرده است. این اپلیکیشن که نام ساده ای برای آن انتخاب شده است (Recorder) نامیده می شود، همچنین از قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار بهره مند می باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا زمانی که صدای خود را ضبط می کنند همزمان به صورت متن در اختیارشان قرار بگیرد. این قابلیت نه تنها در دیگر اپلیکیشن های ضبط صدا وجود نداشت بلکه گوگل آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد و مهم ترین نکته قابل توجه این اپلیکیشن این است که برای تبدیل گفتار به متن نیازی به اینترنت نمی باشد و تمام این عملیات به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

به عنوان مثال اپلیکیشن Memory Voice اپل فقط صدا را ضبط می کند و آن را برای پخش ذخیره می کند. اما برنامه های دیگری نیز هستند که بتوانند گفتار را به متن تبدیل کنند، اما برای این کار نیاز به اینترنت دارند؛ مانند Otter که معمولا محتوای صوتی را به سرورهای خود ارسال می کنند و پس از پردازش آن، محتوای مورد نظر به صورت متن تولید می شود.

اپلیکیشن تبدیل گفتار به متن Recorder گوگل از هوش مصنوعی برای تبدیل گفتار به متن در سخنرانی ها، جلسات، مصاحبه ها و موارد دیگر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر این اپلیکیشن فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند و سایر زبان های دیگر در آینده به آن اضافه خواهند شد.

گوگل به لطف یک مدل جدید برای پردازش زبان و محلی سازی این اپلیکیشن برای استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند بدون نیاز به اتصال به اینترنت تمام این قابلیت ها را در دستگاه خود به صورت آفلاین انجام دهند و در دستگاه خود به راحتی ذخیره کنند. این اپلیکیشن حتی قادر به شناسایی صداهایی مانند تشویق کردن یا پخش موسیقی نیز می باشد. در حال حاضر این برنامه فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند، همچنین به گفته ی گوگل این اپلیکیشن فعلا به صورت انحصاری برای گوشی پیکسل 4 در دسترس خواهد بود.

منبع theverge

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست