اپل از شرکت ایجاد کننده آیفون های مجازی شکایت می کند

آیفون مجازی

بیش از یک سال است که یک شرکت به نام Corellium آیفون های مجازی و شبیه سازی شده را به هکر ها فراهم می کند. هکرها با پرداخت مبلغ مشخصی می توانند یک نسخه ی مجازی از آیفون را در رایانه خود اجرا کنند و همچنین قادر خواهند بود تمام مدل و نسخه ی سیستم عامل iOS را بر اساس نیاز خود تغییر دهند. حال اپل خواستار از کار انداختن این آیفون مجازی است. در دادخواستی شرکت اپل برای دادگاه ارائه کرده است توسط بلومبرگ منتشر شده است، اپل ادعا می کند که شرکت Corellium قوانین کپی رایت مربوط به سیستم عامل iOS را نقض کرده است.استفاده از سیستم مجازی سازی Corellium بعنوان جایگزین آیفون (شبکه های موبایل و دیگر سخت افزار ها در دسترس نمی باشند) تقریبا غیر ممکن خواهد بود، اما با وجود اینکه این شرکت به طورمستقیم iOS را کپی می کند اپل می تواند ادعای قانونی داشته باشد.

مشاور اپل در شکایت نامه خود اظهار کرده است: هدف از این دادخواست، توقف تحقیقاتی امنیتی محققان نبوده است، بلکه پایان دادن به تجارت غیر قانونی و نقض قوانین کپی رایت توسط شرکت Corellium است. مهم ترین نگرانی اپل نسبت به محصول Collerium این است که، توسعه دهندگان به وسیله ی این سیستم روزنه های سیستم عامل iOS را کشف کنند.اپل ادعا می کند این شرکت به جای اینکه حفره ها و روزنه های سیستم عامل iOS را به اپل گزارش دهد، در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا به وسیله ی آن کارهای غیر قانونی انجام دهند.

در حال حاضر شرکت Corellium واکنشی به شکایت اپل نشان نداده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت در سیاست های مالکیت معنوی قوانین خود را تغییر داده است. به دنبال شکایت اپل، احضاریه دادگاه به شرکت Corellium ارسال شده است و این شرکت فقط 21 روز برای پاسخ به این شکایت فرصت دارد.

منبع theverge

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست