اپل دانشمند گوگل را برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استخدام کرد

اپل دانشمند گوگل را برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استخدام کرد

اپل به تازگی دانشمند شناخته شده با نام ایان گودفلو (Ian Goodfellow) در حوزه ی هوش مصنوعی را از شرکت گوگل به استخدام در تیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود درآورده است. گودفلو در حساب شخصی خود در لینکدین تغییر شغلی خود را اعلام کرد. گودفلو پیش از این یکی از دانشمندان ارشد گوگل بود ولی در شرکت اپل به عنوان مدیر ارشد یادگیری ماشین در پروژه های خاص این شرکت فعالیت خواهد کرد.

غول تکنولوژی کوپرتینو با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و فناوری در طیف وسیعی از برنامه های کاربردی از جمله توصیه های محتوا، تصویربرداری، دوربین، سیری و امنیت بیومتریک و سایر برنامه ها اشاره کرد. اخیرا اپل اعلام کرده است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اپلیکیشن خبری اپل نیوز پلاس به منظور اشتراک گذاری و پیشنهاد مقالات مورد استفاده قرار می دهد.

گودفلو در تخصص کار بر روی شبکه های رقابتی مولد (Generative Adversarial Networks) یا GNA بسیار شناخته شده می باشد. در این تکنیک دو شبکه عصبی تولید کننده و تفکیک کننده را در برابر یکدیگر قرار می دهند تا اطلاعات تولید شده را از اطلاعات واقعی تشخیص دهد. Goodfellow در شرکت گوگل تحقیقاتی بر روی GNA و پتانسیل امنیتی آن ها انجام داد.

به عنوان مثال ، GNA ها گاهی اوقات برای ایجاد عکس ها و ویدئوهای به اصطلاح (deepfake)، ابزارهای مفیدی در سیستم های هوش مصنوعی هستند. اپل نیز تحقیقاتی را در این زمینه انجام داد و در سال ۲۰۱۶ مقاله ای را در راستای بهبود سیستم های بینایی ماشین با اصلاح GNA توضیح داده است. به عنوان مثال، این روش شامل الگوریتم های بینایی ماشین برای شناسایی اشیای دنیای واقعی با استفاده از تصاویر ساختگی رایانه ای می باشد.

گودفلو در دانشگاه اسنفورد در رشته ی علوم رایانه ای تحصیل کرده است و مدرک دکترای خود را از دانشگاه مونترال دریافت کرده است. در ادامه این گزارش آمده است که وی سابقه ی کاری در گوگل و OpenAI را دارد و در طول یک سال 800 هزار دلار درامد داشته است. اما اپل سابقه ی زیادی در استخدام متخصصان هوش مصنوعی از گوگل را دارد. از شناخته ترین متخصصانی که اپل به استخدام خود دراورده است جان جیاندرا، مدیر سابق بخش جستجوی و هوش مصنوعی گوگل بود که به عنوان معاون ارشد آموزش یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در اپل به کار گرفته شده است.

منبع appleinsider

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست