اپل در جایگاه هفدهم نوآور ترین شرکت ها قرار گرفت

اپل هفدهمین شرکت نوآور در مجله فست کمپانی
در هفته گذشته طبق روال هر ساله مجله ی Fast Company لیست نوآورترین شرکت ها را منتشر کرد. شرکت بزرگ اپل به طرف معرفی پردازنده جدید خود توانست در رتبه هفدهم این لیست قرار بگیرد. در این گزارش اشاره ای به تراشه A-12 Bionic شده است که مجهز به ۶.۹ میلیارد ترانزیستور در یک بسته بندی منحصر به فرد است که برای پردازش های هوش مصنوعی کاربرد دارد. این پردازنده در عملکرد واقعیت افزوده و عکاسی تاثیر فوق العاده ای دارد.

هری مک کراکن، نویسنده ی بخش فناوری این مجله نوشته است که: محصول جدید و چشمگیر شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ ، دیگر محصولاتی از جمله گوشی، تبلت و یا لپ تاپ نیست؛ بلکه یک تراشه با نام Bionic A-12 می باشد. در مقطعی تمامی شرکت ها در تلاش بودند تا با ارتقای محصولات خود مشتریان خود را تشویق به خرید محصولاتشان کنند. اما اپل با ابتکار خود توانست کاهش درآمد خود را در بازار کساد گوشی های هوشمند را جبران کند.اپل با طراحی نوآورانه و فوق العاده ی تراشه جدید خود توانسته است نسل کاملی از تجربه ی انکارناشدنی را ارائه کند.

در سال ۲۰۱۸ اپل تراشه ۷ نانومتری بایونیک A-12 با طراحی فشرده ی ۶ هسته ای را در گوشی آیفون xs استفاده کرد. طبق گفته ی اپل این پردازنده از دو هسته ی رده بالا ساخته شده است که ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به پردازنده ی بایونیک A11 دارد و همچنین ۴۰ درصد مصرف انرژی پایین تری دارد. با توجه تست هایی که توسط بنچمارک ها انجام شده است، ادعاهای اپل را تایید میکنند. در این تست ها مشخص شده است پردازنده کامپیوترهای دسکتاپ رقبا نیز بهبود داشته اند.

بالاتر از اپل در فهرست جدید مجله ی سریعترین کمپانی ها, شرکت هایی از جمله والت دیزنی و همچنین انجمن ملی بسکتبال (NBA) قرار گرفته اند. اما دیگر شرکت های فناوری مانند انکورفری(AnchorFree)، توییچ (Twitch)، شاپیفای(Shopify)، علی بابا(Alibaba), اسکویر(Square) و پلوتون (Peloton) توانسته اند شرکت در بالای جدول جایگاه اپل را تصاحب کنند. اما در جایگاه نخست و دوم این لیست شرکت چینی Meituan Dianping و یک شرکت سنگاپوری با نام Grab قرار گرفته اند. این دو شرکت ارائه دهنده اپلیکیشن های تراکنش مالی که میلیون ها نفر در سرتاسر جهان از آن ها استفاده می کنند.

این اولین سالی است که اپل، رویکرد بلندپروازانه خود را در صنعت مهندسی نرم افزار و سخت افزار قرار داده است. پردازنده های سری A اپل مانند CareKit , اپل موزیک و هوش مصنوعی AI مورد تحسین قرار گرفته است.

منبع appleinsider

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست