اپل مهندس نرم افزار بیشتری نسبت مهندسان سخت افزار استخدام می کند

اپل مهندسان نرم افزار بیشتری استخدام می کند

بر اساس گزارشی که از وبسایت Thinknum  منتشر شده است، اطلاعات مربوط به فهرست استخدام اپل نشان می دهد که این شرکت برای اولین بار از اول فصل سال 2016 ، جایگاه مهندسان سخت افزار در فهرست مشاغل اپل کمتر از حد انتظار قرار گرفته است. این وب سایت ادعا می کندبا نگاهی به فهرست مشاغل اپل ، از سه ماهه سوم سال 2018 مشاغل اپل در حوزه ی نرم افزار و سرویس های این شرکت از فهرست مشاغل سخت افزار پیشی گرفته است.

جوشوا فورلینگر از وب سایت Thinknum، ادعا می کند که اطلاعات مربوط به مشاغل اپل را از طریق پورتال مشاغل اپل استخراج کرده است که شامل فهرست استخدامی شرکت های شخص ثالث نمی شود. این وب سایت از سه ماه اول سال 2016  بررسی فهرست مشاغل مورد نیاز اپل را آغاز کرده است. بنابراین مشخص نیست که این آمار قبل از سال 2016، استخدام اپل در حوزه ی سخت افزار بیشتر بوده یا در نرم افزار.

فهرست استخدام شرکت اپل

در هر حال اگر این اطلاعات بدست آمده درست یا نادرست باشد، داده های معنی داری می باشند; زیرا اپل در سال های اخیر تمرکز خود را بر گسترش و توسعه ی سرویس های خود از جمله اپل استور (Apple Store) و اپل موزیک (Apple Music). همچنین انتظار می رود که سرویس های خبری و استریم ویدئویی اپل در رویداد 25 مارس (پنجم فروردین) در سالن همایش استیو جابز معرفی شود. همچنین اپل تاکید ویژه ای برای یادگیری ماشین و سیری تحت هوش مصنوعی دارد و این زمینه نیز تحت دسته مهندسی نرم افزار قرار دارند.

در حال حاضر بیش از 1.4 میلیارد دستگاه اپل فعال در سراسر جهان وجود دارد. این بازار اشباع و با افزایش قیمت منجر به کاهش تقاضای برای برخی از محصولات شده است. به عنوان مثال، پیش بینی شده بود با کاهش تقاضای گوشی های هوشمند آیفون، اپل با کاهش درآمد 9 میلیارد دلاری همراه خواهد بود. همچنین اپل در نیمه دوم سال 2018 با کاهش 16 درصدی درامد همراه بوده است. در حال حاضر اپل صدها میلیون دستگاه آیفون در سرتاسر جهان به فروش رسانده است، اپل به فکر ساخت یک اکوسیستم خدمات و ویژگی های نرم افزاری مربوط به این دستگاه ها متمرکز شده است و به وضوح نیازمند استخدام مهندسین نرم افزاری زیادی برای انجام این هدف دارد.

منبع macrumors

نمایندگی

, , , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست