اینتل اطلاعات پردازنده های 56 هسته ای Cooper Lake را منتشر کرد

intel Xeon

روز گذشته اینتل برنامه های خود را برای توسعه پتلفرم (Xeon scable ) اعلام کرد. این کمپانی پیش از این اعلام کرده بود که پس از آغاز پردازشگرهای سری Cascade Lake در سال جاری، نسل دیگری از پردازنده های 14 نانومتری به نام Cooper Lake را به بازار عرضه خواهد کرد و پس از آن اولین نسل از پردازنده های 10 نانومنتری Xeon از خانواده Ice Lake را معرفی می کند.اطلاعیه ی روز گذشته اینتل مربوط به پردازنده های Cooper Lake که شامل تعداد هسته های پردازنده، پلترفم و مدل بورد و بستر نرم افزاری آن را به علاقه مندان ارائه کرد.

روز گذشته اینتل تایید کرد که توسعه ی خانواده ی پردازنده های 56 هسته ای Xeon Platinum 9200 خود را به Lakeeke Cooper انتقال خواهد کرد، بنابر این توسعه دهندگان می توانند از دستوزالعمل های جدید bfloat16 خود با تعداد زیاد هسته در این سری از پردازنده بهرمند شوند. اینتل همچنین اعلام کرد، بر خلاف پردازنده های 56 هسته ای Casade Lake که فقط در حالت BGA هستند « از پیش نصب شده روی بورد هستند»، در پردازنده های جدید قابل نصب می باشند. به منظور نیاز ضروری پردازنده به یک سوکت خاص، اینتل اعلام کرد: سوکت مورد نظر در آینده بر روی پردازنده های سازمانی  Ice Lake پشتیبانی خواهد شد. طبق گفته یکی از منابع معتبر، این محصول با کد نام LGA4189 خواهد بود.

Cooper Lake

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است ما انتظار داریم پشتیبانی از دستور bfloat16 فقط در پردازنده های Cooper Lake خواهد بود و پردازنده های Ice Lake از این قابلیت پشتیبانی نخواهند شد. اینتل اعلام کرد که نسخه 56 هسته ای از پردازنده های Cooper Lake در قالب مشابه 56 هسته ای از پردازندهه های Cascade خواهد بود، به این معنی است که در توسعه ی این پردازنده از دو Die روی یک تراشه در دو سوکت فراهم خواهد بود. با این حال بر اساس انتظارات ما از تراشه های Ice Lake Xeon که با داشتن دو Die و 56 هسته از 16 کانال پشتیبانی کند.( با توجه به اینکه 12 کانال * 2DPC * 2S به سختی در یک شاسی استاندارد 19 اینچی جای میگیرند، 16 کانال در 2DPC در مادربرد 2S جالب خواهد بود.)

لیزا اسپلمن، یکی از مدیران ارشد اینتل از گروه دادهای Xeon ، سال گذشته در مصاحبه ای با AnandTech اظهار داشت که پردازنده های Cooper Lake در سال 2019 راه اندازی می شود و پردازنده های سری Ice Lake نیز در اواسط سال 2020 راه اندازی خواهد شد. اما  این موضوع تایید نشده است که پردازنده های نسخه 56 هسته ای کوپر لیک در سال 2019 عرضه شود، این اطلاعات نشان می دهد اینتل در برنامه های خود در آینده ای نزدیک این سری از پردازنده هارا عرضه خواهد کرد.

اینتل اعلام کرد که سیستم های مقیاس پذیر Cascade Lake-AP Xeon مبتنی بر 56 هسته ای در حال حاضر به عنوان بخشی از سیستم های از پیش ساخته شده قطعه سازان بزرگی نظیر HPE، Atos ، لنوو ، Meqware ، Penguin Computing و دیگر فروشندگان مجاز در دسترس می باشد. با توجه به اینکه پردازنده 56 هسته ای کوپر لیک روی سوکت نصب می شود، تصور می کنیم این طرح در نهایت گسترده تر فراهم خواهد شد.

منبع anandtech

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست