بلاک چین به بی خانمان ها کمک خواهد کرد

این روزها خبرهای زیادی از فناوری جدید بلاک چین منتشر می شود ، این تکنولوژی اغلب در مواردی مانند ارزهای دیجیتالی مخصوصا در ارزدیجیتالی بیت کوین استفاده می شود . اما تکنولوژی بلاک چین کاربردهای فراتری از بکارگیری در ارزهای دیجیتالی دارد . اخیرا ، دولت ها و همچنین سازمان ها و شرکت های خصوصی در حال تلاش برای بکارگیری تکنولوژی بلاک چین برای حل کردن مشکلات بزرگ جامعه های مختلف هستند . بر همین اساس ، شهر آستین که در ایالت تگزاس امریکا واقع شده است برنامه ای را برای کمک به بی خانمان ها راه اندازی می کنند . در واقع این برنامه کمک می کند تا بی خانمان ها هویت خود را حفظ کنند ، مثلا در مواقعی که آن فرد تمام مدارک شناسایی خود را از دست داده است بتواند هویت خود را حفظ کند .

در هر حال این برنامه توسعه داده شده بخشی از کمک های سازمان بلومبرگ Philanthropies می باشد ، بلومبرگ قصد دارد یکی از مهم ترین مشکلات شهر آستین که در تلاش هستند هویت بی خانمان ها را برای آن ها در هر حادثه ای حفظ کنند کمک خواهد کرد . در همین راستا مدیر شورای شهر آستین در مصاحبه ای که انجام داده است گفت : اگر کوله پشتی شما گم شود یا دزدیده شود و یا مدارک هویت شما از بین رفته باشد و همین موضوع باعث می شود شما برای دریافت مدارک و یا اثبات هویت خود با مشکلی بزرگ مواجه شوید ، اما اگر افراد بی خانمان و بدون شغل مدارک خود را گم کرده باشند دیگر نمی توانند به هیچ وجه هویت خود را اثبات کنند و یا حتی نمی توانند از هزینه های دریافت دوباره مدارک خود را پرداخت کنند .

شهر آستین بسیار امیدوار است که بتواند فناوری بلاک چین را جایگزین مدارک کاغذی کنند که براحتی از بین می روند و به سرقت می روند و یا حتی به راحتی گم می شوند . مراکز خیریه موجود در این شهر به وسیله تکنولوژی بلاک چین می توانند راه حلی برای تائید هویت افراد بی خانمان ارائه کنند .

 یکی از نمونه موارد کاربردی شورای شهر آستین از تکنولوژی بلاک چین عنوان کردند ، حفاظت از پرونده پزشکی افزادی که بی خانمان هستند . آقای مجید مدیر شورای شهر آستین امیدوار است که به کمک این تکنولوژی تمام تاریخچه سوابق بیماری و پزشکی افراد بی خانمان برای مراکز درمانی و خدمات پزشکی به راحتی دریافت شود .

بطور کلی ، شورای شهر آستین قصد دارد به کمک تکنولوژی بلاک چین برخی از مشکلات بی خانمان ها را برطرف کنند . بر اساس گفته های مدیر شورای شهر آستین ،  در حال حاضر این برنامه در حال توسعه می باشد اما وی امیدوار است با گذشت زمان برنامه به طور کامل توسعه داده شود .

منبع digitaltrends

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست