در روز گذشته، گیت هاب (GitHub) که در مالکیت شرکت مایکروسافت قرار دارد اعلام کرد که تمام کوکی های غیر ضروری موجود در سیستم خود را حذف خواهد کرد. با تشکر از تصمیم اخیر مایکروسافت، از امروز گیت هاب و زیر دامنه های آن دیگر از یک بنر کوکی برخوردار نخواهند شد. نات فریدمن، مدیرعامل گیت هاب در اطلاعیه ای اعلام کرد : هیچ کس بنرهای کوکی را دوست ندارد، اما بنرهای کوکی همه جا هستند!.

اما دلیل وجود وجود بنرهای کوکی در سراسر وب سایت ها مربوط به قوانین و مقرراتی است که در حفاظت از اطلاعات GDPR در ایالات متحده و بخشنامه اتحادیه اروپا است که به کاربران این امکان را می دهد از کوکی هایی که حریم خصوصی آنلاین آن ها را به خطر می اندازد، خودداری کنند. در نهایت با وجود این قوانین و مقررات، سیل دائمی بنرهای کوکی در بسیاری از وب سایت ها مشاهده می شوند که کاربران بسیاری آن ها را تایید می کنند.

نات فریدمن در مورد تصمیم حذف کوکی ها در گیت هاب گفت: ما می خواهیم از حریم خصوصی توسعه دهندگان محافظت کنیم و بنرهای کوکی مشکوک را شناسایی کنیم، بنابر این تصمیم گرفتیم به دنبال یک راه حل برای این مشکل باشیم. پس از بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که از کوکی های غیر ضروری استفاده نکنیم.

توسعه دهندگان به راحتی می توانند در سرویس هایی مانند گیت هاب کوکی ها را نادیده بگیرند، اما در بسیاری از وب سایت ها به خصوص در وب سایت های تولید محتوا، کاربران مجبور هستند برای بازدید از آن ها کوکی ها را تایید کنند. با این حال، گیت هاب از افزونه هایی برای مسدود سازی ردیاب ها و کوکی های غیر ضروری استفاده می کند. به همین دلیل، ممکن است اطلاعاتی که گیت هاب از ردیابی ها جمع آوری می کند، مفید نبوده است.

منبع techcrunch

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست