بهترین ویژگی مرورگر مایکروسافت Edge به کرومیوم می آید

ویژگی اسکرول EdgeHTML به کرومیوم می آید

مایکروسافت در ماه دسامبر اعلام کرد که میخواهد مرورگر اج (Edge) را بر پاییه کرومیوم گوگل توسعه دهد. اما دقیقا مشخص نشده است که نسخه جدید مرورگر مایکروسافت از چه قابلیت هایی بهره مند خواهد بود. اما مایکروسافت یک قابلیت مهم در این مرورگر را تایید کرده است.

مایکروسافت در مورد این قابلیت توضیح می دهد: پیمایش اسکرول بار در کرومیوم روی ریسمان اصلی main thread اتفاق می افتاد. زمانی که ریسمان شلوغ باشد، با کلیک کردن روی اسکرول بار Thread کند خواهد شد. زیرا تا اجرای این رویداد تا آزاد شدن ریسمان اصلی در صف منتظر خواهد ماند. در این آزمایش مشاهده کردیم که اسکرول کردن در نسخه کرومیوم در مقایسه با نسخه مرورگر اج اچ تی ام ال EdgeHTML دو برابر کند تر است و حتی در وب سایت های با ترافیک بالا کندتر هم می شود. با این حال، عملکرد مرورگر اج اچ تی ام ال در وبسایت های شلوغ بسیار عالی است؛ ما در تلاش هستیم تا قابلیت EdgeHTML را به کرومیوم انتقال دهیم تا عملکرد اسکرول را در اج کرومیوم بهبود ببخشیم.

Microsoft Chromium Edgeشرکت گوگل نیز این پیشنهاد را پذیرفته است و این تغییرات را در نسخه Canary مرورگر کروم لحاظ کرده است. اگر شما از آخرین نسخه مرورگر کروم کانری استفاده می کنید, می توانید از بخش flags گزینه smooth scrolling را پیدا کنید و با فعال کردن این قابلیت عملکرد اسکرول مرورگرتان بهبود خواهد یافت. این تغییرات بر روی سایر مرورگرها نیز تاثیر گذار خواهد بود مانند مرورگر گوگل کروم و اپرا. همچنین در مرورگرهای سایر پلتفرم ها مانند اندروید و iOSLinux و دیگر سیستم عامل ها نیز اضافه خواهد شد. در حال حاضر مشخص نشده است که این تغییرات در چه زمانی برای تمامی کاربران گوگل کروم اعمال خواهد شد.

منبع https://mspoweruser.com/microsoft-brings-edgehtmls-best-feature-to-chromium/

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست