با توجه به شیوع ویروس کرونا (Coronavirus) در چین، دولت این کشور اعلام کرد اقدامات متعددی را برای کنترل شیوع این بیماری انجام خواهد داد. اما با توجه به شرایطی که وجود دارد، مشاغل موجود در سراسر این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. اما با ایجاد اقدامات جدید قرنطینه، بسیاری از مردم که در مکان قرنطینه سکونت دارند، امکان رفت و آمد به محل کار خود را نخواهند داشت. با قرنطینه شدن برخی از شهرها در این کشور، یکی از مزارع معدن کاوی بیت کوین مجبور به تعطیلی شد. بر اساس گزارش وب سیات Weibo، مدیرعامل شرکت BTC.top اعلام کرده است که تمام دستکاه های معدن کاوی خود را در یکی از مزارع معدن کاوی در منطقه ای دورافتاده در چین را تعطیل کرده است. وی ادعا میکند که پرسنل این مزرعه هرگز دست از کار نکشیده اند و هیچ یک از کارمندان تعمیر و نگهرداری دستگاه های معدنکاوی تعمیر و نگهداری تا کنون از منطقه ی قرنطینه خارج نشده اند

تاخیر در روند خدمات پس از فروش

با توجه به اینکه منابع برق و نیروهای تولید کننده برق در مناطقی مانند سین کیانگ، مغولستان، یونان و سیچوان از ارزان ترین ارائه کنندگان برق می باشند، همین موضوع باعث شده چین به بزرگترین بازار معدن کاوی بیت کوین تبدیل شود. Bitmain و Canaan Creative از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه های معدن کاوی در چین هستند و شرکت بیت مین حدود 66 درصد از سخت افزارهای استخراج رمزنگاری جهان را تولید می کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت های تولید کننده سخت افزاری اعلام کرده اند که در ارائه ی خدمات خود تاخیر خواهند داشت. کمپانی هایی مانند Canaan، Bitmain و MicroBT در وب سایت خود اعلام کردند که در حال حاضر قادر به ارائه ی خدمات و محصولات خود نیستند.

با توجه به اینکه تولید بیت کوین نیز کم شده است، بسیاری از تحلیلگران معتقدند تا ماه های دیگر پاداش بیت کوین نصف خواهد شد. با این حال شیوع ویروس کرونا بر قیمت بیت کوین نیز تاثی خواهد گذاشت و شرکت های استخراج کننده ارزهای رمزنگاری نگران ارائه خدمات تعمیر و نگهرداری دستگاه های استخراج خود هستند.

منبع cointelegraph

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست