تیم کوک از بلومبرگ خواست تا گزارش جاسوسی چینی ها را تکذیب کند

کوک

تیم کوک در مصاحبه ای که با BuzzFeed داشته است ، از بلومبرگ درخواست کرده است تا خبری را که  مبنی بر اینکه چینی ها به وسیله ی میکروچیپ های مخرب به سرورهای اپل دسترسی داشته اند و اطلاعاتی را به سرقت برده اند ،  حذف کند . این برای نخستین بار است که مدیر عامل اپل برای رفع اتهامات جاسوسی چینی ها که در گزارش بلومبرگ  بلومبرگ منتشر شده است ، واکنش نشان داده است
کوک ، مدیر عامل اپل در رابطه با این گزارش گفت: این موضوع حقیقت ندارد ، چنین اتفاقی رخ نداده است .
بلومبرگ در گزارش خود ادعا میکند که جاسوسان چینی قادر هستند به زیرساخت های اطلاعاتی شرکت های اپل و آمازون به وسیله ی میکروچیپ های کوچکی که در سرورهای Supermicro به کاربرده اند ، نفوذ کنند . ظاهراً دولت چین به وسیله ی  میکروچیپ های قرار داده شده توانسته به شبکه های کامپیوتری که به این سرورها متصل هستند ، دسترسی پیدا کنند و اطلاعاتی را که در این شبکه انتقال پیدا کرده دسترسی داشته باشند .
بلافاصله پس از انتشار گزارش بلومبرگ ، شرکت اپل با انتشار بیانیه ای تمام ادعای بلومبرگ را که در گزارش خود آورده بود ، رد کرد . اپل در این بیانیه اعلام کرد که این شرکت هرگز میکروچیپ های مخرب و یا نشانه هایی از نفوذ سخت افزاری و یا حفره های امنیتی  در سرورهای خود پیدا نکرده است .  پس از انتشار بیانیه ی اپل ، جورج استاتیکوپولوس مدیر بخش امنیت اپل با ارسال نامه ای به رئیس کنگره آمریکا ، تمام این اتهاماتی که نشان از نفوذ دولت چین به اطلاعات اپل را داشت ، تکذیب کرد .
تیم کوک در مصاحبه ی خود با BuzzFeed گفت : اپل از همان ابتدا در رابطه با این اتهامات بصورت کاملا روشن اعلام کرد که چنین اتفاقی رخ نداده است .تیم کوک با مکاتبه ای که با بلومبرگ داشت ؛ به تمام سوالات آن ها پاسخ داد .
انتشار رسمی بیانیه ی اپل ، انتقادات مقامات امنیتی آمریکا را به دنبال داشت و آنان نیز اعلام کردند اطلاعات و مستندات کافی برای جاسوسی دولت چین موجود نمی باشد .
منبع theverge

نمایندگی

, , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست