تیم کوک: زمان آن رسیده است تا قوانین سخت گیرانه تری را در حوزه حریم خصوصی تصویب شود

اپل همیشه طرفدار حریم خصوصی کاربران خود بوده است و این موضوع اغلب در محصولات و کسب و کار تجاری این شرکت دیده می شود. این شرکت به دلیل اهمیت بالای حریم خصوصی کاربران خود، حتی به درخواست سازمان اف بی آی آمریکا برای بازکردن قفل یکی از آیفون های کاربران خود پاسخ منفی داد، حتی با وجود آنکه آن کاربر مجرم شناخته می شد. همچنین در محصولات گسترده ی اپل،می توانید تنظیمات بسیاری را برای محافظت از داده های خود پیدا کنید.

این تمرکز بر روی حفظ حریم خصوصی مدتی است که در فناوری پیشرفته اپل قرار گرفته است، و به نظر می رسد این رویکرد از ابتدا (سطوح مدیریتی) شروع می شود. مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک، اخیرا در مصاحبه ای که با ABC News داشته است، نظرات خود را در مورد حریم خصوصی به صورت شفاف تر اعلام کرد. کوک با اشاره به جمع آوری داده در صنعت فناوری گفت:

من فکر می کنم که دولت باید در این حوزه قانون بسیار قوی ای را تنظیم کند. البته من به طور کلی طرفدار مقررات نیستم و فکر می کنم تنظیم قانون سخت می تواند عواقب غیر منتظره ای را داشته باشد. اما فکر می کنم همه ی ما باید قبول کنیم وقتی رویکرد جدیدی ارائه می شود قانون گذاری آن از داخل شرکت ها اعمال نمی شود. زمان آن رسیده است که  قانون قوی و سخت گیرانه ای را اجرا کنیم. البته من فکر می کنم زمان بسیار زیادی را در این حوزه از دست داده ایم.

در اوایل این مصاحبه، کوک خاطر نشان کرد: مردم باید با تردید بیشتری نسبت به عملکرد شرکت های بزرگ عمل کنند، و در ادامه به کاربران توصیه می کند که قبل از تصمیم گیری برای انجام همکاری های تجاری با شرکت های فناوری ( درمورد شیوه های جمع آوری داده ها ) با دقت بررسی کنند.

البته مدیر عامل اپل از این فرصت استفاده نکرد تا شرکت خود را در مورد حریم خصوصی خوب جلوه دهد. وی در ادامه گفت: حریم خصوصی از مهم ترین موضوعات این قرن می باشد. ما نمیخواهیم که تمام جزئیات مربوط به زندگی شما را بدانیم… ما می خواهیم اطلاعات شما در دستگاه خودتان ذخیره شود، بنابر این تعاملی بین شما و تلفن هوشمند شما خواهد بود، نه شما و شرکت اپل.

کوک در ادامه مصاحبه خود اظهار داشت که این عملکرد اپل تفاوت بسیار زیادی با عملکردهای سایر شرکت های فناوری خواهد داشت، اما به نظر می رسد این مدل تجارت تاکنون برای اپل جواب داده است.

این اولین باری نیست که کوک خواستار مقررات سختگیرانه تری در صنعت فناوری است. وی گفت: مقررات فناوری باید سخت گیرانه تر تنظیم شود.  اکنون نمونه های بسیاری وجود دارد که هیچگونه چارچوبی ندارند و آسیب بزرگی را به جامعه وارد کرده است. ما از تنظیم مقررات قانونی حمایت می کنیم و من در این مرحله مسیر دیگری را برای حل کردن این مشکل بزرگ نمی بینم.

با این حال، صحبت های مدیر عامل اپل در مورد تنظیمات مققرات حریم خصوصی، در دنیای فناوری اهمیت بسیار زیادی دارد. به احتمال زیاد ساستمداران در تمام دنیا با توجه به صحبت های کوک در مورد محافظت از داده های کاربران برنامه های جدی تری را دنبال خواهند کرد.

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست