خالق بیت تورنت با ارز دیجیتالی سبز چیا به رقابت با بیت کوین می آید

تکنولوژی ارزهای رمزنگاری شده

براهام کوهن ، بنیان گذار پروتکل اشتراک بیت تورنت (Bittorent) شناخته می شود , وی در آینده به قابلیت متفاوتی دست خواهد یافت ؛ با این قابلیت مشکل کمبود برق بیت کوین حل خواهد شد .جدیدترین ابداع این برنامه نویس ، ارز رمزنگاری پایه به نام چیا می باشد که با عنوان « پول سبز دنیای دیجیتال » شناخته می شود که بسیار متفاوت تر از بیت کوین است .

بر خلاف ارز دیجیتالی بیت کوین که از مکانیسم اجماع اثبات فعالیت از الکتریسیته بسیار زیادی استفاده می کند ٫ ارز دیجیتالی چیا از روند اثبات فضا ،  از فضای خالی هارد دیسک برای استخراج استفاده می کند.

کوهن در مصاحبه با مجله‌ی Breaker اظهار کرد فضای هارددیسک به‌راحتی و به‌طور گسترده‌ای دردسترس است و اغلب اوقات بدون استفاده باقی می‌ماند. او گفت:

براهام کوهن در مصاحبه ای خود با مجله Breaker ادعا کرد که در این فرایند فضای هارد دیسک به راحتی و به طور گسترده ای در دسترس است و اغلب اوقات بدون استفاده می ماند .
وی در ادامه گفت : ایده این است که شما از این منابع ظرفیت فضای ذخیره سازی استفاده می کنید و مردم در حال حاضر حجم بسیار زیادی از حافظه را در کامپیوترها و لپ تاپ های خود دارند که از آن ها استفاده نمی کنند. اما فضای خالی در هارد دیسک ها به قدری زیاد است که اگر به فکر خرید هارد جدیدی باشید ، باید بگویم که پول خود را دور می ریزید .

کوهن علاوه بر کاهش مصرف برق ، ادعا می کند که ارز دیجیتالی Chia نسبت به بیت کوین (Bitcoin) از امنیت بیشتری بهره مند می باشد . خالق بیت تورنت در حال توسعه این ارز رمزنگاری جدید خود می باشد . با توجه به اینکه کوهن پروتکل BitTorrent را در سال 2001 در حالی که یک دانشجو در دانشگاه بافلو بود ، ایجاد کرد . هرچند هزینه خریداری ابزارهای مورد نیاز برای رقابت با بیت کوین بسیار بالا می باشد ، اما امکان پذیر است . در هر حال ، حمله به شبکه چیا راحت به نظر نمی رسد.

شما برای حمله به شبکه‌ی چیا باید دسترسی گسترده‌تری به منابع داشته باشید، نه مجموعه‌ی یک شبکه. همان‌طورکه گفتیم، منابع شبکه‌ی چیا فضای هارد افرادی است که در آن ثبت‌نام کرده‌اند. هزینه‌ی دسترسی به این منابع بسیار هنگفت و حتی بیشتر از هزینه‌ی ASICهایی است که برای حمله به شبکه بیت‌کوین نیاز دارید. به‌همین‌دلیل، غلبه‌کردن بر این سیستم بسیار دشوارتر است.گرچه مکانیسم اجماع «اثبات فضا» ازنظر تئوری امنیت بیشتری دارد، همچنان محدودیت‌های خاصی نیز دارد. به‌عنوان‌ مثال، وقوع حمله‌ی ریشه‌ای ممکن است به معدن‌کاوی‌های مجدد و تکراری منجر شود.

برای حمله به شبکه ارز دیجیتالی چیا ، شما باید دسترسی بیشتری به منابع شبکه داشته باشید ، در شبکه چیا افرادی که ثبت نام می کنند می توانند به منابع دسترسی داشته باشند. البته ، هزینه دسترسی به این منابع بسیار زیاد است و می تواند از هزینه های ASIC هایی که نیاز به حمله به بیت کوین را دارند بیشتر است ، به همین دلیل غلبه به سیستم چیا بسیار مشکل خواهد بود . در حالی که مکانیسیم اجماع فضا ممکن است روی کاغذ از امنیت بیشتری برخوردار باشد ، ولی محدودیت های خاص خود را دارد و می تواند باعث معدن کاوی مجدد پس از حمله شود .
در این نوع از حمله ، یک بازیگر بد که دارای منابع شبکه قابل توجهی است ، یک بلاک چین جدیدی را ایجاد می کند تا زمانی که هدف آن تغییر به بلاک چین اصلی است ، طول می کشد. هنگامی که این فرایند به موفقیت برسد ، این بازیگر بد منابع زیادی را بدست آورده است که اکثریت گره ها آن را پذیرفته اند و به راحتی می تواند هر مقدار سکه ای که در نظر دارد را بدست آورد و یا معاملات قبلی را لغو کند.برای جلوگیری از این نوع حمله ، کوهن مکانیسم اجماع زمان ثابت را معرفی کرد . در حالیکه این مکانیسم نمی تواند مانع از جلوگیری بازیگر بد که سال های سال مشغول به بازنویسی کارها بوده است شود ، اما زمان زیادی برای انجام این کار نیاز دارد . اگرچه انتظار می رود ارز رمزنگاری شده چیتا تا پایان سال جاری راه اندازی شود ، جهان باید برای دستیابی به ارز رمزپایه مدت زمان زیادی را صبر کند تا این روند گسترش یابد .

منبع ccn

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست